Здравният министър може да уволни всеки изпълнителен директор на болничното заведение, друг е въпроса дали това, което се представя като основание е достоверно. Важното тук е, че това трябва да стои далеч от пациентите, тях ги касае грижата и искат качествено здравеопазване,
Тази теза изразиха пред Нова тв Боряна Ботева, председател на Организацията на пациентите с ревматологични заболявания и Пламен Таушанов, председател на УС на Българската асоциация за закрила на пациентите.
"Не може да се разбере кой крив, кой прав, защото се представят всякакви сюжетни линии", подчерта Таушанов във връзка със скандала "Пирогов".
И двамата отбелязаха, че има повече пари за здравеопазване в бюджета, но важното било да се направи допитване - колко от пациентите са удовлетворени от лечението.
Очертаха и друг проблем: нещо за което здравната каса плаща, лекарите твърдели, че не се плаща и дадоха пример с изследване за витамин Д.
Над 50% от изследванията пък били отказвани и от районните здравни каси.
"Това може да се реши, ако се потърси мнението на пациентите, тази обратна връзка се губи и ако се допитаме може да се решат", предположи Ботева и добави, че за да са удовлетворени пациентите, трябва да са удовлетворени и лекарите и мед. сестрите.
"Кога НЗОК ще започне да заплаща съответните дейности на база удовлетвореност на пациентите, да се интересува дали те са излекувани и с подобрение ли са, не са ли"?, попита и Таушанов.