Специална единна информационна точка по въпросите на граждани за COVID-19 пусна на сайта си Столичната община. Системата е изградена с безвъзмездното съдействие на софийския офис на "SAP България", филиал на световния софтуерен лидер SAP SE у нас, съобщиха от кметството.
Платформата е достъпна през страницата за COVID-19 на Столичната община на адрес https://www.sofia.bg/covid-19 и предоставя за гражданите кратка, точна и актуална информация по основните въпроси – какво да правят, ако имат съмнения, че са били в контакт със заразени лица, какво да правят, ако са възрастни или трудноподвижни хора, ако имат деца, ако скоро са се върнали от чужбина и др.
Системата е интерактивна, с лесна навигация води ползвателя до конкретния казус, от който се интересува, а информацията се обновява постоянно. Целта й е да предоставя най-актуалната и полезна информация на едно място, без да се налага гражданите да посещават страници на различни институции. Освен това единната информационна точка улеснява събирането на обратна връзка относно проблемите на столичани, от какво се вълнуват и какви затруднения изпитват, а доброволци и дарители могат да заявят възможностите си за оказване на съдействие.
Технологията е предоставена по инициатива на екипа на "SAP България" в София, които се свързаха с общинското звено по дигитализация, иновации и икономическо развитие, за да предложат безвъзмездно внедряване на софтуерното си приложение.
От началото на извънредното положение много столични технологични компании предлагат идеи и готови за прилагане решения в помощ на гражданите и на управлението на града в кризисната ситуация.
Столичният кмет Йорданка Фандъкова изказва огромна благодарност към стартъп и IT компаниите в София за готовността им да помогнат.