“Синята” мобилизация преди футболната битка за България “Левски” - ЦСКА доведе до сериозна посещаемост в дербито спрямо стандартите от последните години. Нещо повече - очертава се рекордна посещаемост от началото на новия век.
“Левски” и ЦСКА са играли общо 54 пъти от 2000 година насам. Според официалната статистика само веднъж от тези 54 пъти двубоят е бил с посещаемост над 25 хиляди зрители. Това се случва на 21 октомври 2017 г., когато според подадените данни на Националния стадион “Васил Левски” е имало 25 107 зрители. Мачът тогава завършва 2:2 с голове на Яблонски и Прохазка за “Левски” и две попадения на Тиаго за ЦСКА. 2:2 завършва и следващият по посещаемост сблъсък през новия век - мачът за купата на България на 25 април 2018 г., който е посетен от около 24 000 зрители. Шампионатният мач на 29 септември същата 2018 година събира около 23 000 зрители. Около 22 000 има на стадиона за дерби през 2016-а.
Още няколко пъти публиката се добижава до около 20 000 зрители. Малко над 20 000 има на стадион “Васил Левски” на 9 май 2009 г., когато “Левски” печели 2:0 директната битка за последната си титла. За да се върнем чак до началото на съперничеството между “сини” и “червени” през 21-и век, когато отново на стадиона имаше над 20 хиляди души. На 15 октомври 2000 г. вечното дерби е наблюдавано от около 22 000 зрители.
По официални данни 7 от тези 54 мача са предизвикали интереса на по-малко от 10 хиляди зрители.
Ден преди битката между “Левски” и ЦСКА при подновяването на първенството на България през 2020 година бяха изкупени малко над 20 000 билета. Отделно “Левски” продаде над 3000 абонаментни карти за домакинските си мачове, които важат и за двубоя с ЦСКА на стадион “Васил Левски”.
Очакванията са в деня на мача активността да продължи и на националния стадион да има над 25 000 зрители. И това, при положение че част от запалянковците на ЦСКА решиха да прилагат обратната стратегия - да не купуват билети за домакинския мач на “Левски”, за да не влизат средства в касата на закъсалия финансово съперник след проблемите със собствениците му.
Активизацията на левскарите покрай кризата в клуба обаче доведе до въпросните резултати в продажбите. “Синята” агитка ще прави шествие преди мача. А по време на двубоя хореография няма да бъде правена, след като от Националния клуб на привържениците обявиха, че ще дарят събраните средства също за покриване на задълженията към НАП.
Заради огромния интерес от левскари е възможно да бъдат пуснати в продажба и част от буферните места между сектор “А” и сектор “Б”, където така или иначе ще са разположени “сини” фенове.