Ти си част от космически патрул, който помага на хора, изпаднали в беда в Космоса. Твоята задача е да минаваш през обучителни мисии, препятствия, да разкриваш мистериозни сюжети. Докато преодоляваш трудностите една по една, се запознаваш с интересни факти за космическото пространство - какво е планета, звезда, черна дупка и астероид.
Това е сюжетът на първата образователна игра - Space Рatrol, създадена от български екип, чиято цел е да развива важни умения за децата като лидерство, любопитство, критично мислене, работа в екип.
Идеята за играта тръгва от неправителствената фондация “Лъчезар Цоцорков”, която има за цел да подпомага образованието в България. През 2019 г. фондацията създава експерименталния проект, който трябва да включва в себе си образователен материал, но и да бъде под формата на игра, за да може да достигне до децата. След анализи и проучвания се стига до решението, че проектът трябва да бъде мобилна игра, която е насочена за възрастовата група от 8 до 12 г. Изпълнителят на идеята е компанията Кvaba Interactive, която създава Space Рatrol.
Никола Георгиев, основател и управител на компанията, разказва за сюжета на играта: “Има един космически отряд и във всеки космически кораб стоят двама играчи. Единият управлява кораба, като задава движението, а другият управлява засмукващ лъч, нещо като прахосмукачка. Идеята на играта е да участват двама приятели, като е най-добре те да са в една стая, защото така ще имат комуникация помежду си. Единият поема лидерската роля, но другият прави всичко останало - събиране на полезни ресурси, активиране на врата, атака с топчета и защита от роботите, които са в Космоса и представляват заплаха. Колко добре се справя отборът в играта, зависи от работата му в синхрон.”
Проектът е пилотен за България, но в зависимост от това как ще бъде възприет, може да бъде разпространен и в други държави. Точно затова името на играта е на английски.
По време на създаването на Space Рatrol се правят много тестове с деца. Участва и гейм психолог, както и консултант по астрофизика. Доц. Камен Козарев от Института по астрономия с Национална астрономическа обсерватория на БАН помага при включването на реални научни факти, които са интегрирани в началото на всяко ниво. Той самият е отдаден на идеята да запали младите хора по космоса.
“Играта се различава от другите комерсиални продукти, в които основен е моделът на монетизация. Стандартните игри са с цел печалба, като най-важната идея е да накарат играча да направи покупка или да гледа реклама. Но в тази игра няма никаква монетизация, напълно безплатна е. Затова имахме рядката възможност на пазара да направим проект, в който целта е да се развиват уменията на децата, най-вече работата в екип”, казва Никола Георгиев.
Той самият е запален геймър. През 2015 г. създава студио за игри и виртуална и добавена реалност като хоби проект заедно с още трима души. Смята, че ученето чрез игра става все по-популярно у нас, а бъдещето на игрите е те да са обвързани все повече с образованието.