Много смях и изследване на жеснкия мозък, който и от мухата може да направи слон, това ви предлага моноспектакълът на Силвия Лулчева #МЪЖЪТМИЕВИНОВЕН, чиято премиера бе вчера вечерта на сцена "COMEDY BAR Happy Сатира".
Актрисата знае, че актьорското майсторство е колективно изкуство. "То е за няколко играча и една топка, която се подава и държи зрителите на 5 см от седалката. Когато си сам, температурата е малко по-различна и подзаглавието е "Сама си си виновна", казва Лулчева. "На времето, Бог да го прости Младен Киселов, който е причината да бъда във ВИТИЗ, казваше: "Силве, стол да има на сцената, трябва да можеш да му се обясниш в любов. Да, колективна е професията. Да, Стефан Данаилов казваше: "Работи за партньора", но може да се наложи ти да си моторът, да извлечеш и двама. Случвало се е, идва колега, не знае на кой свят е и казва: "На гръб ще ме носите", и колективът го изнася. Все пак представление има", допълва Лулчева. И явно Киселов добре я е научил, защото в моноспектатъла актрисата се обяснява в любов именно на един дървен стол и то много убедително.
Режисьор на моноспектакъла е Лиза Шопова. "Беше истинско удоволствие да работя със Силвия, тя е вонйник, което е по-често срещано при жените актриси в театъра, отколкото при мъжете. Не ми беше лесно да уцеля формата - баланса между драматургия и комуникация с публиката", казва Шопова. "Този текст е писан с доста голяма ирония към нас жените, защото не ми се искаше мъжете да се чувстват пренебрегнати или осъдени по някакъв начин. Напротив, това е нашият поклон към вас, че ни обичате. Това че вървят няколко филма в главите ни от различни жанрове, е единствената причина понякога да не ни разбирате", казва Шопова.
Сценограф на моноспектакъла е Антония Попова. "Тя е един много интересен случай в моята практика. Аз съм се занимавал с рисуване известно време. Когато дойде при мен да се запознаем и започнахме да работим за "Трима мъже и една Маргарите", видях нещата й, и започнахме да си говорим за хонорар. Тя каза какъв е неиният, записах го в едно тефтерче. Тя стигна до вратата и аз казах: "Извинявайте, защо искате толкова малко пари?". Тя вика: "Ами защото така смятам." "Как така смятате, не знаете ли вашето ниво какво е?" Ще го кажа от моя гледна точка - това е един от двамата сценографи, които в такъв професионален вид представят своята работа - толкова подредено до детайл изпипано. Вдигнах й хонорара с 50% от уважение към начина, по който работи", казва Сърменов.
"Силвия ми беше казала, когато я поканих да дойде в Сатиричния театър, че сега няма да спи няколко дни. След това се оказа, че цяла седмица не била спала. После се премести да живее под нас", казва шеговито директота на Сатирата Калин Сърменов. "Агресивно животно", със смях отвръща самата Лулчева. "Доведе и мъжа си, и детето си", "И кучето", прекъсва го актрисата. "Да, и куче, което лае, а и дъщеря й пееше на терасата", "И пречеше на бебето му", отново шеговито се намесва Лулчева. "Поех всичко рисково, само и само да дойде. Много съм щастлив, че наистина тя е част от трупата", казва Сърменов.
Той е гледал моноспектакъла ден преди премиерата му. "Едно от нещата, които човек може би никога няма да успее да направи, е да разбере жената. Това е най-сладкото. Аз винаги съм на страната на жените. Смятам, че те са по-качествената част от т.нар. човечество, защото носят повече отговорност, природата им е дала усещането за развитие, утробата е в тях. А на времето мъжът какво - излиза от пещерата, убива едно говедо, връща се, яде и спи. За развитието на човечеството се грижи жената, така че съм винаги на нейна страна. Текстът на моноспектакъла е в рамките на времето, в което живеем", казва Сърменов. "Това е смисълът на сатиричния театър - да направи един разрез на времето,", допълва той.