Декорите в най-грандиозното шоу на примата са дело на Марвин Дийтман, работил с Мадона и Роби Уилямс: екран с размери 300 квадратни метра прожектираше видеосъдържание, 800 квадратни метра плат образуваха завеси, имаше огромно надуваемо сърце и 800 осветителни тела
15 хиляди човека изгледаха на живо и почти през цялото време на крака заключителния концерт от турнето на Лили Иванова в зала “Арена 8888” в столицата в събота.
Заявки за стрийминг
на събитието са
получени от 42 държави
и със сигурност поне още толкова хора по целия свят са “присъствали” на един от най-грандиозните концерти на български поп изпълнител до момента.
“Бяхме на 10 от общо 20-те концерта на турнето - този беше най-якият”, споделиха Нина и Михаела, запалени почитателки на певицата, които бяха купили билети на втори ред на терена. Непосредствено пред тях в центъра на първия седяха Симеон Сакскобургготски с дъщеря си Калина и внука си и пазител на короната Борис, а до тях – президентът (2011-2016) Росен Плевнелиев с Десислава Банова, бившият парламентарен председател Огнян Герджиков, директорът на Софийската опера и балет Пламен Карталов и руският посланик Елеонора Митрофанова.
Макар че присъствието на Симеон на концерта се е знаело предварително, заради прожекторите, насочени към нея, самата Лили го забеляза едва към края на концерта и почти изкрещя: “Извинете, Ваше Величество, че не ви видях, знаех, че сте тук, но не знаех къде точно. Искам да ви кажа, че много ви обичам, всички ви обичат!”, каза развълнувана певицата.
Малко след това тя обяви, че
посвещава на него
изпълнението на
“Камино”,
която е на испански. Тя също е в нова версия, аранжирана от Ангел Дюлгеров, и продължи около 12 минути с голямо интро за бас и соло китара и цигулка.
В превъзходно настроение и в отлична форма Лили Иванова изпя 17 песни и се наложи да повтори на бис една, която наскоро върна в репертоара си почти 30 години след създаването ѝ – “Сълза”, на Александър Кипров по текст на Надежда Захариева, която също бе в публиката.
Целият репертоар на певицата бе преаранжиран от Ангел Дюлгеров, за да звучи с оркестъра на Софийската опера и балет под диригентството на Константин Добройков. Той ще предвожда оркестъра и в
турнето на Лили Иванова
догодина, за което датите
вече са обявени и се
продават билети
Същата вечер пред залата бе пуснат в продажба новият албум на Лили Иванова. Той е със 7 песни и обложка с размерите на едновремешните малки винилови плочи. А точно в полунощ в петък срещу събота песните от албума бяха пуснати в spotify и в други платени стрийминг платформи заедно с текстовете и много снимки, включително бекстейдж за самата подготовка на илюстрациите към албума.
Малко преди да изпее “Ветрове”, на която цялата публика отново стана на крака, Лили съобщи, че авторът ѝ Георги Красимиров – Герасим същия ден ѝ е предложил нова песен и тя няма търпение да я види.
Част от въздействието на концерта се получи и заради необичайната за нашите сцени сценография и оформление. Те са дело на Марвин Дийтман, който е бил пет години творчески директор на “Евровизия” и е работил с Мадона и Роби Уилямс.
Екран с размери 300 квадратни метра в дъното на сцената прожектираше видеосъдържание, а още 800 квадратни метра плат образуваха пищни декори. Огромно надуваемо сърце на заден план и падаща завеса в началото заедно с 800-те осветителни тела допринесоха за грандиозния мащаб на събитието.