„Всеки, който ме познава, знае, че съм малко технофоб. Когато вляза в интернет, откривам, че съм доста депресиран. Това ме плаши, защото започнах да слизам в тъмна дупка. Затова се опитвам да го избягвам, не ме кара да се чувствам добре".
Това споделя пред Би Би Си американският кинорежисьор, продуцент, сценарист, художник и носител на множество награди Тим Бъртън.
Неговият свят е представен в Музея на дизайна във Великобритания. Изложението включва 600 артикула, които според организаторите показват по необикновен начин творческия процес на Бъртън. Можете да видите част от тях във видеото горе.
Той е най-известен с режисирането на филми като „Батман", „Едуард Ножиците", „Чарли и шоколадовата фабрика", „Алиса в страната на чудесата", „Бийтълджус".
Размишлявайки върху използването на интернет, Бъртън коментира: „Изпадам в депресия много бързо, може би по-бързо от другите хора. Но не ми трябва много, за да започна да щракам и да започна да давам накъсо".
Режисьорът споделя, че да бъде зает с „прости неща" като гледането на облаци, му помага да се чувства по-добре. Както и колекцията му от десет модела на гигантски динозаври, които държи в задния си двор, включително 6-метров тиранозавър рекс.
Той купува динозаврите от увеселителни паркове, като добавя, че актьорът Никълъс Кейдж има "истински".
Бъртън е роден в предградие на Калифорния извън Лос Анджелис, но живее в Лондон през последните 20 години.
„Бях чужденец в собствената си страна. Когато дойдох тук, дори като чужденец, се почувствах повече у дома, тук ми е по-комфортно", казва режисьорът.
Той отдавна е смятан за "измъчван изгнаник", самопровъзгласил се за "чудак". Като дете се насочва към творчеството и изкуството. Израства, гледайки класически филми на ужасите, в които проследява чертите на странните същества, а това развива любовта му към чудовищата, пише bTV.
„Беше много ясно за мен - от Кинг Конг през Франкенщайн до Чудовишето от Черната лагуна, че всички чудовища са най-емоционални. Хората бяха тези, които ме плашеха", споделя той.
„Всяко чудовище обикновено има някакъв вид патос и някакъв вид човечност, които липсват на хората", допълва режисьорът.
Това, което все още плаши Бъртън, е бързият напредък в областта на изкуствения интелект.
„Това е нещо, което дори не мога да проумея". Той коментира случай от миналата година, при който чрез помощта на AI герои на „Дисни" са трансформирани в герои в стил Бъртън.
„Беше доста обезпокоително - интелектуално и емоционално обезпокоително. Имах чувството, че душата ми беше взета от мен", казва режисьорът.