- Екипът зад впечатляващите тоалети работи денонощно и поставя 3000 камъка на един от тези на Натали Трифонова
- Най-големите им гафове били с шал по ръката на Дара, който се оплел около врата ѝ, и рокля на Йовита, която ушили 10 минути преди изпълнението
Въоръжени с огромно търпение, те шият и лепят най-ефектните пайети дори в малките часове на нощта. Влагат цялата си любов, като поставят 3000 бляскави камъчета върху фееричната рокля на синоптичката и тв водеща Натали Трифонова, с която тя танцува гореща румба. Професионалистите слагат ръчно и всички златни ширити върху тореадорските костюми, с които мъжете се впускат в огнено пасо добле. С черни дантели декорират фрака на Кристиан, за да подчертаят лудостта на героя му, въртящ в буреносен валс певицата Мила Роберт.
Освен с танцовите си умения участниците на Dancing Stars впечатляват всеки вторник и с тези бутикови шедьоври. Зад тях стои екипът на водещата стилистка на шоуто Августина Маркова - Тути,
който е създал над 500 костюма,
като последните бяха видени на грандиозния финал на предаването във вторник.
"За да се случва това нещо, в него са включени много хора, но аз съм човекът, който координира всичко - идеите, организацията, подбора на материалите - споделя пред "24 часа - 168 истории" Тути. - Основното в производството на костюмите е целият екип. Той е железен и много креативен, пълен е с професионалисти. Благодарение на тях се постигат тези резултати. Те са супергерои. С мен са от години наред в добро и лошо. Те са Мириам, Деси, Петя, Ани, Мира и Милена Димитрова с ателие "Фло". До януари месец, преди да се захванем с този проект, ние бяхме работили само като стилисти. Съответно се кооперирахме с Милена, която е изключителен конструктор. За нея работят 10 шивачки. При направата на костюмите моят екип може да има много идеи в главата си, но ако няма кой да ги произведе, ще си останем само с мислите. Затова благодарение на тях костюмите станаха реалност и са бутикови.
В тях има много ръчна работа
и отнемат супер много време, а ние ги правим от вторник до вторник. Зад целия този труд стои и главата на продуцентската къща Радо Тушев. Благодаря му за доверието и подкрепата. Без него нямаше да се справя. С него непрекъснато поддържаме връзка и бих казала, че той е изключителен естет. И мисля, че ако този човек го няма и той не ни дава тази свобода на работа, нямаше как да се получи. В много от случаите го питах: "Кажи ми ти какво мислиш? Окей ли е?". Той винаги е заставал зад нас. Защото все пак има костюми, които са излизали много над бюджета. Работила съм с доста други продуценти, за които тоалетите не са били толкова важни. Радо искаше да направим костюми,
които да са на световно ниво."
Отдалече личи, че тоалетите са доста сложни и над тях е кипял неуморен труд.
"Във всеки един лайф имаше по два костюма, които са много трудни - разказва стилистката. - Те се изработват дълго време. Най-ефектният ни е една черна рокля на Натали Трифонова, която
по време на танца, при завъртане, става златна
Имаше едно топче, което като се махне, променя цвета си. Прелива. Въпрос на технология. Това се дължи на професионализма на екипа, защото все едно бяха две рокли."
Тази креативност обаче понякога създавала проблем при изработването на тоалетите. В устрема си да ги направят красиви пропуснали факта, че може би няма да са толкова удобни за танцуване, а това е изключително важно, за да няма пречки при изпълнението.
"Досега бях работила за много изпълнители и актьори, за които заедно с Милена Димитрова сме шили рокли, но сме се целили в това те да са красиви, блестящи, модерни - посочва Августина Маркова. - Но тук се оказа, че едно от най-важните неща при костюмите за танци е
човекът, който играе, да се чувства добре
И самата дреха да може да помага за възприятието и да "танцува". Много съм благодарна на Dancing Stars, защото това беше школа за целия ми екип. Смятам, че ние много научихме за танцувалния костюм, който е направо различна вселена от това, което досега съм правила. Затова на първите 6 лайфа се работеше постоянно и денонощно. Ние не знаехме какво правим. Много ни помогнаха танцьорите. Те ни научиха какви материи да използваме. За първия епизод, въз основа на предишната ни практика, аз буквално се хвърлих на материи с много камъни, с пайети, силно декорирани, но те не бяха удобни за участниците. Затова като им ги занесохме, почти бяхме нападнати, защото те не можеха да танцуват с тях. Тогава продуцентът Радо Тушев ми каза:
"О, не. Тук искам камъни, много камъни"
На лайфа благодарение на Наско Месечков, който си носеше едно куфарче с камъни, украсих почти всички костюми с тях. Трябваше всичко да е перфектно. Впоследствие използвахме много повече. В едно боди бяхме сложили над 4000 камъка."
С тази ръчна работа шедьоврите се превръщат в твърде скъпи, но Тути не може да каже със сигурност каква е стойността им.
"Ние "инжектирахме" нашия труд и желание, за да се получат нещата - категорична е тя. - Правихме го с любов. Това е истинската цена. Първо се съобразявахме с това какъв стил ще танцува съответната двойка. Те ни подават някаква информация. След това целият екип се събира и започва да мисли, така че този тоалет да е интересен и задължително да е съобразен с мултимедията, която върви по време на представянето. Защото ако там има папагалски цветове, а ние направим нещо с убити, няма да има синхрон и хармония. Освен това вземаме предвид и самия танц, какви поддръжки ще има. Много е важно, ако има много обръщания надолу с главата,
материите да са красиви,
а не платът да падне и да захлупи съответния танцьор. Вдъхновявахме се от преференции с голям интерес, световни изпълнители, някакви костюми от техни концерти и така комбинирахме."
Сценичните тоалети наистина са повече от красиви, но зрителите силно се впечатляваха от тези на Натали Трифонова. Разбира се,
към нея няма специално отношение,
защото всеки участник е бил облечен със супер сложен костюм, който понякога е създавал и проблеми.
“Имахме страхотен гаф с една от роклите на Дара, с която тя танцува валс - отбелязва Августина Маркова. - От рамото към китката на едната ѝ ръка падаше шал, който беше захванат само горе и долу и висеше. При едно от завъртанията шалът се оплете около врата ѝ и това беше голям проблем, който повлия на самия танц. Беше нещо, което го отчетохме като наша грешка и не сме го съобразили. Но това беше нашият университет.”
И ако това е било напрежение, още по-голямо създава тоалет на една от участничките, който не бил готов, въпреки че предаването вече било започнало.
“В първите лайфове имахме много трудни ситуации
- посочва Тути. - Прави се пробата с танцьора и той казва: “Абсурд. Не мога да танцувам с това нещо”. За роклите за валс, ако не е някоя лека, ефирна материя, а е тежка, тя няма да се вдигне при завъртането и няма да се постигне ефектът на танца. Имахме такъв случай с рокля на Йовита Георгиева. Тя беше много тежка и трябваше да сменим плата ден преди предаването. А за нея бяхме използвали над 20 метра. Този тоалет го завършихме 10 минути преди тя да излезе на сцената. Това е много голямо напрежение. Искахме да направим най-доброто за тях, като те също ни влизаха в положение. Виждахме, че са стресирани, защото
когато не ти е готов костюмът, не е пробван, не знаеш какво може да се случи
Йовита например не беше танцувала с тази рокля на репетиция, тя не знаеше как ще се движи. Но всичко някак се получаваше. Господ беше с нас.”
Маркова вярва, че Божията сила я води през целия ѝ професионален път и с лекота постига целите си.
“Мисля, че съм щастлив човек, защото от малка исках да се занимавам с мода, въпреки че тогава не знаех, че у нас има професия “стилист” - разказва тя. - Навлезе късно в България, едва през 2000 г. Нещото, което отчитам като своя дарба, е, че като отида в магазин и знам кой обличам, за 10 минути измислям какво да взема за конкретния човек. Няма значение изобщо какъв е - модел ли е, по-пълен, мъж или жена. Избирам точните дрехи, които той ще хареса и ще се чувства добре в тях. Така започнах да работя като дизайнер на бельо и на трикотажни дрехи в продължение на 4 г. Докато бях в тази фабрика, моя близка приятелка успоредно работеше и в списание “Грация”. Тогава ми предложи да започна да правя шопинг страници, да обикалям магазините и да подбирам предложения.
Следващата ми крачка беше да направя модни фотосесии за различни издания. През 2009 г. станах стилист на фолк певицата Анелия, с която работя и досега.
Това преобърна работата ми в друга посока
Започнах да развивам имиджа ѝ. Също повратна точка в моя живот беше поканата ми да участвам в предаването “Модерно”. Съответно ефектът на телевизията е доста зашеметяващ. Започнаха да ме търсят много хора.”
Любопитното е, че с псевдонима си, с който става известна, Августина Маркова се сдобива много преди изобщо някой да знае, че тя има моден талант. Виновен е брат ѝ, който бил на около годинка, когато тя се родила. Той не можел да изрича името ѝ, а родителите им се опитвали да го научат да ѝ казва “сестричето ми”. И това обаче било много сложно. По бебешки започнал да я нарича Тути.
И така останало и до днес...