Майкъл Джексън е един от най-емблематичните музиканти в света и затова не е изненадващо, че желанието историята му да бъде разказана продължава. Но критиците предполагат, че обвиненията, които го преследват, биват пренебрегнати.
Когато се разказва история за живота на известен човек, неизменно някои елементи могат да бъдат пропуснати, за да се поберат на страницата, сцената или екрана. А когато историята на живота е тази на Майкъл Джексън - изключителна детска звезда, крал на попа или предполагаем сериен насилник - пропуските са много по-тежки.
15 години след внезапната му смърт през 2009 г., регистрирана като свръхдоза, статусът на Джексън остава легендарен, силно познат и печално известен. Даже биографичен филм, озаглавен "Майкъл" с участието на племенника му Джафар Джексън в главната роля, е в процес на заснемане и ще излезе през следващата година. Но журналистът Матю Белони от Puck News, който прочел сценария, останал с едно впечатление. "Много иска да ви убеди, че Майкъл е невинен", казва той за филма.
Тези обвинения преследват Джаксън от 1993 г., когато е обвинен в тормоз на 13-годишния Джордан Чандлър и баща му Еван. Белони изрично твърди, че сценарият, който е видял, полага огромни усилия, за да минимизира и омаловажи твърденията на Чандлър.
Допълнителни обвинения продължават да излизат на повърхността, по време на и след живота на Джексън. Такъв е и документалният филм от 2019 г. "Да напуснеш Невърленд", който е посветен на двама мъже, Уейд Робсън и Джеймс Сейфчък, които твърдят, че в детството си са били жертви на сексуално насилие от страна на Джексън. Семейството на звездата опроверга твърденията и нарече филма публичен линч.
В неотдавнашно интервю режисьорът на филма "Да напуснеш Невърленд" Дан Рийд заяви пред The Times, че е запознат със сценария на предстоящия биографичен филм за Майкъл, и го определи като пълна лъжа. Рийд, който планира продължение на документалния си филм, добави: "Това е открит опит за пълно пренаписване на твърденията и отхвърлянето им с лека ръка. То съдържа само лъжи. Никога не го виждате насаме с момчета, а е факт, че в продължение на много години той е споделял леглото си с малки деца."
Междувременно продуцентът на "Майкъл" Греъм Кинг заяви в изявлението си: "Влязох в този проект с отворено съзнание и прекарах години в проучване на живота и творчеството на Майкъл Джексън - от артистичността му до публичните и личните му борби.
"Животът на Майкъл беше сложен. Като режисьор се стремя да го очовеча, но не и да го изкривя. Искам да представя най-убедителната, безпристрастна история, която мога да уловя в един пълнометражен филм. Ще оставя публиката да реши как се чувства след като го изгледа. Майкъл очевидно остава въздействащ, културно значим артист с живот и наследство, които си струва да бъдат изследвани."
Без съмнение, твърденията за злоупотреби дълбоко разклащат репутацията на Джексън. Той не печели нито цент от имиджа си през 2006, 2007 или 2008 г., което показва ефекта, който твърденията са имали върху кариерата му. Това, което е интригуващо обаче е, че популярността на Джексън изглежда, че нараства в дигиталната ера. Между 2021 и 2023 г. стриймовете на музиката му се увеличават от 4,7 млрд. на 6,5 млрд. Междувременно през февруари Sony Music Group потвърди, че ще придобие половината от каталога на Джексън, в сделка, която оценява музикалните му активи на повече от 1,2 млрд. долара, пише Би Би Си.
Този обрат в съдбата обаче не разсейва проблемите, а обвиненията продължават да хвърлят сянка върху наследството на звездата и представянето на историята му. По повод мюзикъла "MJ The Musical" San Francisco Chronicle изрази мнение, че "Джексън е поп съвършенство. Но образът му е съпътстван от обвиненията".