През декември 2018 г. беше последното ревю с умопомрачителните ангели на "Виктория сикрет". Дефилетата дълги години събираха милиони зрители заради моделите, които участваха в тях. До този подиум стигаха само най-известните манекенки, и то със съвършени фигури. Няколко месеца по-късно от компанията обявиха, че тези дефилета вече са в историята и ще работят върху нов вид събитие. 5 години след последното шоуто се завърна, но тотално различно. Вместо ревю брандът показа филм, озаглавен "Виктория сикрет": Турне 2023". А в него имаше всичко, за което компанията беше критикувана, че не включва - трансжена, модели с наднормени килограми и повечето от манекенките са по-скоро облечени, отколкото съблечени.
Лентата е снимана в продължение на няколко месеца в различни градове по света. И на всяка една от избраните локации са търсени дизайнерите, художниците и режисьорите, които да участват в създаването на целия проект. Кадрите са правени в Лагос, Нигерия; Богота, Колумбия; Лондон и Токио. И са добавени към основното видео, правено в Барселона.
Модното шоу на "Виктория сикрет", което води началото си от 1995 г., е известно със своите ангели и техните крила. В първите години в ревютата участват топмодели като Стефани Сиймор, Хелена Кристенсен, Наоми Кембъл, Клаудия Шифър, Ева Херцигова, Хайди Клум, Тайра Банкс, Ясмин Гаури. Синди Крауфорд, която също е легенда в модния бизнес, обаче не е сред тях. Самите крила започват да се използват в ревютата през 1998 г., идеята идва след огромния успех на линията сутиени "Ангели".
Модели като Адриана Лима, Жизел Бюндхен и Алесандра Амброзио са едни от емблематичните ангели в историята на марката, носещи разкошните крила най-много пъти. На шоуто през 2018 г. Адриана Лима обяви, че това е последното шоу като ангел на "Виктория сикрет", и се разплака. Но никой от зрителите не подозираше, че и легендарните дефилета няма да продължат повече.
За края им имаше няколко причини. Гледаемостта на шоуто по телевизията спадна от 9,2 милиона зрители през 2014 г. на 3,2 милиона през 2018 г. Самият бранд също претърпя сериозни загуби заради огромната конкуренция на пазара. Но основната вина е на шефа на маркетинга на компанията Ед Разек, който след интервю за "Вог" получава огромни критики. Укоряват го, че е използвал термина "транссексуални" модели, който вече е отхвърлен и било редно да се казва трансжена. Освен това получава неодобрение, че такива манекенки не участват в шоуто на бранда. Голямо недоволство предизвиква и изявлението му, че не включват едри модели в ревютата си, защото няма зрителски интерес. След огромния скандал, който предизвиква това интервю, той е принуден да подаде оставка. На следващата година компанията обявява, че се отказва от ангелите си и от прочутото си шоу.
Все пак обаче тази година крилата присъстваха, макар и частично, във филма. Използваха се няколко модела от стари ревюта, на които британската дизайнерка на бельо Михаела Старк придаде по-модерен вид. А манекенките сами избраха крилата, които да носят и тя да промени.
"Виктория сикрет" изцяло се съобразиха с оплакванията, че липсва разнообразие във външния вид на манекенките им. И докато другите марки се придържат към това да имат само един закръглен модел на подиума, компанията премина тази граница и включи във филма си няколко манекенки с наднормени килограми. Сред тях са Палома Елсесер и Кандис Хъфин, които са известни имена сред така наречените "закръглени" модели. Нещо повече, тоалетите, с които бяха облечени, не само разкриват пищността на фигурите им, но и подчертават допълнителите натрупвания на килограми. Това обаче получи както подкрепа, така и много критики.
Възмутени потребители коментират в социалните мрежи, че нямат против използването на такива манекенки, но те трябва да бъдат облечени в подходящи за фигурите им дрехи. А на кадрите изглеждали като увити с въженца колбаси. Твърде многото плът, която извира отвсякъде, също им идвала в повече.
Друга иновативна идея на бранда е липсата на традиционен подиум, заменен с локация, изглеждаща като изоставена сграда в Барселона, заобиколена от природа. Освен промяна в обстановката шоуто предлага и промяна във визията на моделите. Традиционното секси бельо е почти изцяло заменено с ръчно направени тоалети, изработени от таланти от целия свят, с ръчен труд.
Освен това за представянето на колекцията се завръщат някои от добре познатите лица на марката, въпреки че вече не са ангели - Лили Олдридж, Тейлър Хил и Кандис Суанпол. Оказа се, че Адриана Лима не се е сбогувала окончателно с компанията, защото и тя участва във филма, но вече с няколко килограма отгоре.
Други известни имена в модната индустрия, които са поканени да се включат, са Наоми Кембъл, Джиджи Хадид, която играе роля на разказвач в шоуто, Хейли Бийбър, Емили Ратайковски, Куана Чейсингхорс, Валентина Сампайо, Джулия Фокс и Лила Мос.
Традиционното музикално изпълнение не е забравено, но също е подновено. Докато в миналото изпълнителите обикновено излизат на подиума, а моделите дефилират около тях, тазгодишната избрана певица Доджа Кет застава пред камерата сама.
Отзивите след премиерата на шоуто, която се състоя на 26 септември, са най-различни.
По мнение на самите модели, участвали и в традиционното, и в новото шоу, двете просто не могат да бъдат сравнявани, макар основата да е една и съща. Драстичната промяна предизвика много смесени чувства у дългогодишните фенове, някои смятат, че брандът е изгубил атрактивността си, отказвайки се от усещането за елит и недостижимост. От друга страна, марката доби популярност сред други общности и не се страхува от негативните мнения и нападки.