В началото подиграван, че е приел да играе перхидроления приятел на Барби, днес канадецът е хвален отвсякъде за изпълнението му, предричат му “Оскар”
Почитателите на яркия драматичен талант на Райън Гослинг бяха почти шокирани, когато преди около 2 години научиха, че той е приел да влезе в образа на Кен, - куклата, гадже на всемогъщата Барби, с когото по думите на самия актьор всъщност “никой не си играе”.
Нещата изглеждаха така, сякаш изключителният талант, разтърсил публиката с изпълненията си в “Тетрадката”, “Мястото отвъд дърветата”, “Блу Валънтайн”, “Първият човек” и други, е преминал окончателно на брега на комерсиалното кино. Че новият филм “Барби” на Грета Гъруиг е комерсиален, е извън всякакво съмнение – от премиерата си на 21 юли той неизменно оглавява боксофиса и вече е донесъл приходи, гонещи глобално близо 800 млн. долара (155 млн. от тях бяха натрупани само през първия уикенд).
Но е безспорно също, че Райън Гослинг прави блестяща комедийна роля, заради която му предричат “Оскар”, какъвто далеч по-сложни и психологически дълбоки образи не можаха да му донесат. Критиците не пестят похвалите, мнозина смятат, че именно той “краде шоуто” от изпълнителката на главната роля Марго Роби. Самият актьор не крие, че макар в началото да не е чувствал достатъчно “кен-ергия” (термин, изкован от самия него), днес мъжката кукла с перхидроленоруси коси, голи гърди и бронзов тен, смятана от всички за “вечния втори план”, е любимата му роля – едновременно смешна, но и доста тъжна. Изпълняваната от канадеца песен във филма – “Аз съм само Кен”, пък веднага проби в топ 40 на британската класация за хитове. А скоро след това социалните мрежи я обявиха за химн на пренебрегнатите мъже.
Гослинг твърди, че сценарият на филма е бил “най-добрият, който някога съм чел”. В интервю пред Джими Фалън той признава, че не е дал веднага отговор дали ще приеме ролята, но това станало, когато отишъл в задния двор и там открил една от куклите Кен на дъщерите си –
с лице, забито в калта, редом до изстискан лимон
“Тогава се обадих на Марго Роби (тя е и продуцент на лентата) и казах: “Ще бъда твоя Кен. За да бъде разказана неговата история.”
Познат с пословична дисциплина на снимачната площадка, Гослинг се готви за ролите си със завидно усърдие. Известен е случаят, когато в началото на кариерата му е предложена ролята на бащата на 14-годишната героиня в трилъра на Питър Джаксън “Прекрасните кости” (2009). Едва на 29 години по това време, той решава драстично да промени външността си, за да се “състари”, и за кратко време натрупва над 30 кг. Малко преди началото на снимките обаче е отхвърлен именно заради новата си външност и ролята е поверена на Марк Уилбърг.
Сега ситуацията е коренно противоположна. За да стане Кен, актьорът (както впрочем и целият екип) е подложен на драстичен режим на физическа подготовка, за да получи железни мускули и корем като бетон. За целта е бил нает треньор, известен с радикалните си методи и използван често от Холивуд за подготовката на “супергерои”. Дейвид Хигинс бил натоварен да снабди звездата с
прословутите 6 коремни плочки на куклата
(на режима всъщност са били подложени всички Кеновци във филма). Пред сп. GQ Хигинс обяснява как е работил с персонажите от “Барби”. Извън снимачната площадка Гослинг и колегите му са редували силови тренировки, пилатес и танци, за да се подготвят за хореографията.
Специално за коремните мускули Гослинг е бил подложен на серии от упражнения, всяко продължаващо около минута, които се изпълняват без прекъсване.
1. и 2. Ляга се по гръб и левият крак се скръства върху десния. Краката се вдигат възможно най-високо, като остават изпънати. Във въздуха се правят леки движения наляво и надясно, после краката много бавно се спускат на земята. В следващата минута движенията се повтарят, но с десния крак върху левия.
3. От седнало положение стъпалата са поставени на пода, със сгънати колене. Започва движение с торса назад, докато се усети напрежение в стомаха. От тази позиция краката се вдигат и се движат наляво и надясно с колкото може по-големи махове.
4. Сяда се на килимче, като краката са свити силно към гърдите, а ръцете обхващат пищялите. В тази поза гърбът се спуска бавно назад, докато легне на килима. Следва изправяне до първоначалната поза.
5. Ляга се по гръб, като краката са свити в коленете, а стъпалата са на пода. Вдига се едното коляно и се пресреща със срещуположната ръка. Позата се задържа около 30 сек, след това кракът и ръката се сменят.
6. и 7. Упражнение за разтягане, при което лакътят се доближава до срещуположното коляно и след това се връща в първоначалната поза. По една минута за всяка страна.
8. Ляга се по гръб, краката са вдигнати и свити в коленете. Изпълняващият упражнението трябва да си представи, че държи въображаемо въже. Бюстът се надига и се имитират движения като изкачване по въжето, като ръцете се редуват.
В сряда и неделя екипът е почивал, а през останалите дни Кеновците са правели по 4 силови тренировки една след друга, следвани от две тренировки с упражнения от пилатес.
По време на снимките Хигинс организирал и състезание
кой от актьорите ще издържи най-дълго в поза планк
Тук Марго Роби се представила най-добре, като успяла да се задържи цели 4 мин и 10 сек, следвана от Гослинг с 3 мин и 2 сек. Треньорът победил всички с 5 мин и 32 сек.
Колкото до диетата, тя не е била лишаваща от въглехидрати, но са били забранени обработените храни. Предвидени са били и кратки паузи с гладуване.
След тази подготовка Райън Гослинг наистина влиза физически безупречно в образа на пластмасовия хубавец. Това обаче не се харесва на всички. В отворено писмо до в. “Гардиън” майка се оплака, че филми като “Барби” създават сред подрастващите чувство за малоценност и карат момичетата да се подлагат на драстични режими, а момчетата се вманиачават по помпане на мускули и прекарват часове в залите за фитнес.