Спектакълът “Винсент в Брикстън” легитимира таланта на актьора Ясен Атанасов
Театър 199 за пореден път изпълнява ролята си на пространство, което легитимира изключителния талант на млад актьор, задължен оттук нататък да се надгражда.
Със спектакъла “Винсент в Брикстън” от Никълъс Райт режисьорът Владлен Александров запознава публиката с възможностите на Ясен Атанасов. Той е в центъра на сюжета за ранните години на Винсент ван Гог още преди да е проумял, че е гениален художник.
Отлична роля майстори Атанасов, който е на щат в Театъра на Армията, където добросъвестно и дисциплинирано участва в многолюдните сцени, обаче без да може да разкрие целия си потенциал. Но в премиерния спектакъл на Театър 199 Ясен Атанасов се чувства свободен и вдъхновен. Режисьорът го е натоварил със задачата да показва наченките на поведение, което по-късно биографите на нидерландския художник определят като психическа нестабилност.
Както е известно, Ван Гог има халюцинации, изпада в противоположни емоционални състояния, довели го до желанието
да отреже едното си ухо, самонаказвайки се след скандал с Гоген
Той свършва живота си на 37 години със самоубийство.
В пиесата и на сцената Ван Гог живее в Лондон, работи във фирма за търговия с картини и се учи да чувства любов в дома, където е наемател. В изпълнението на Ясен Атанасов бъдещият художник се мята между незнанието как да се държи, нетърпението да спечели онова, което чувства, и характерния за Ван Гог срам от желанията си.
Нидерландецът ще започне да нахвърля скиците си в конкуренция с другия наемател (Теодор Ненов) и така ще открие таланта си. Загубил шанс да спечели сърцето на дъщерята на хазяйката (Жаклин Даскалова), младежът се хвърля с плам и енергия в ухажване на самата хазяйка (Мила Банчева, показваща познатото от сцената на Театър “София” владеене на езика на жестовете).
Владлен е работил детайлно върху психологията на разказа, за да покаже израстването на бъдещия гениален художник и в това му помагат не само централните актьори Атанасов и Банчева, но и поддържащите Теодор, Жаклин и Константина Георгиева (в ролята на сестрата на Ван Гог). Младите актьори са известни в съсловието с непрекъснато
участие в проекти на алтернативните пространства
Художникът на сцената Васил Абаджиев използва майсторски зрелището на цветовете и стила на дрехите, за да помогне в разбирането на действието. Музиката е на Мартин Каров.