Бъдещото разклонение на третата метролиния в София, което ще минава през район “Слатина”, ще има връзка със зеления ринг.
Това стана ясно на финалното обществено обсъждане на трасето, което се проведе онлайн в сряда вечерта. То ще е с 6 метростанции от Военната академия “Г. С. Раковски” до подлеза на Окръжна болница.
Връзката на метрото със зеления ринг ще е на метростанцията на кръстовището на булевардите “Асен Йорданов” и “Шипченски проход”, съобщи главният архитект на София Здравко Здравков.
Първата част на бъдещия зелен ринг трябва да свърже районите “Слатина” и “Изгрев” по трасето на бившата жп линия при гара “Пионер”. Там се планират 3,1 км велоалея, пешеходна зона и линеен парк.
“Така ще се осигури директна връзка от изхода на метростанцията със зеления ринг. Излизайки от метрото, хората ще могат да се придвижат с велосипед или пеша по обособено трасе към вътрешността на квартала”, уточни директорът на общинското предприятие “Софияплан” арх. Любо Георгиев.
До края на годината може да имаме избрани изпълнители, а
срокът за
строителство
на 6-те станции
е 24 месеца
Те трябва да са готови през 2025 г., тъй като това е срокът за усвояване на средствата, които ще се отпускат по плана за възстановяване. И двете разширения на третата линия - през “Слатина” и до кв. “Левски”, са предложени в плана, който тепърва ще се одобрява от Брюксел, уточни шефът на “Метрополитен” ЕАД проф. Стоян Братоев.
Цялото ново метротрасе ще се строи с тунелопробивна машина. Така затруднението за живеещите със затваряне на улици ще е по-малко - около година.
На последната метростанция при Окръжна болница ще се изгради 2-етажен подземен паркинг за 250 коли. Ще се търсят варианти за изграждане на наземни паркинги по останалите метростанции.
По проекта са постъпили 40 становища.
Подкрепа за разширението на метрото изразиха районните кметове на “Слатина” Георги Илиев и на “Младост” арх. Стефан Стефанов. Първият подчерта, че този проект се чака отдавна от жителите на “Слатина”. Арх. Стефанов пък акцентира на ползата от метрото за облекчение на трафика в района на Окръжна болница.
“Зоната около “Цариградско шосе” е най-голямата, в която се изграждат бизнес сгради. Нейното развитие ще продължи в следващите 5-10 г. Затова силно подкрепяме разширението на метрото”, каза Таня Косева - Бошова, председател на управителния съвет на Асоциацията на собствениците на бизнес сгради в България.
До 2-3 г. още
15 000 души
ще работят
в “София
Тех парк” и
те ще ползват
метростанцията, планирана при зала “Арена Армеец”, подчерта Костадин Петков, зам.-председател на “София Тех парк” АД.
Предстои проектът за промяна на общия устройствен план, с която да се резервира трасето за разклонението на метрото, да бъде разгледан от експертен съвет. След това предложението ще бъде внесено за обсъждане в Столичния общински съвет, а на финала трябва да бъде прието и от Министерския съвет.