Предизборната кампания за парламентарните избори на 4 април стартира на 5 март и приключва в полунощ на 2 април. Това става ясно от решението на ЦИК за условията и реда за провеждане на предизборната кампания.
Според него агитацията се води на български. Както вече стана ясно обаче при предизборните събрания на закрито партиите ше трябва да се съобразяват с противоепидемичните мерки, разпоредени от здравното министерство.
Наименованието и символите на партия и коалиция, поставени върху предмети, в които не се съдържа призив за подкрепа, не се смятат за агитация.
И този път обаче социалните мрежи като фейсбук, туитър и други подобни не се смятат за медийни услуги и остават извън регулациите на правилата за предизборната кампания.
При излъчване, публикуване и разпространение на платени форми на отразяване на предизборната кампания доставчиците на медийни услуги трябва да ги отделят чрез визуален, звуков или аудио-визуален знак, който съдържа надпис или звуково съобщение, че материалът е платен.
Забранява се публикуването и излъчването на анонимни материали, свързани с предизборната кампания; използването на агитационни материали, които застрашават живота и здравето на гражданите, частната, общинската и държавната собственост и безопасността на движението, както и такива, които накърняват добрите нрави и доброто име на кандидатите. Партиите и коалициите нямат право да използват герба или националния флаг за агитация, такива на чужди държави, както и религиозни знаци или изображения. За агитация не може да се използва държавния и общинския транспорт, а такава не може да се води и в държавни и общински учреждения, институции, държавни и общински предприятия и в търговски дружества с над 50% държавно или общинско участие в капитала. Да агитират нямат право служители на вероизповеданията, но за такава няма да се считат религиозните обреди.
Забранява се в търговска реклама да се отправят политически внушения в полза или във вреда на дадена партия, коалиция или инициативен комитет или кандидат.
Иначе агитационни материали могат да се поставят на сгради, огради и витрини само след разрешение на собственика или управителя на имота извън определените от кметовете места за афиши.
Извън времето за провеждане на предизборната кампания - от датата на насрочване на изборите за народни представители – 14 януари до началото на предизборната кампания – 5 март се забранява поставянето на предизборни агитационни материали. При сигнали за такива кмета на съответната обшина трябва да издаде незабавно заповед за премахването им, а партиите имат 3 дни да ги отстранят.
До 7 дни след изборния ден пък всички партии и коалиции трябва да премахнат плакатите си.
Изискванията за печатните медии и онлайн новинарски услуги предвиждат в случай, че са публикувал материал, накърняващ правата и доброто име на кандидат или на лице, което представлява партия, коалиция или инициативен комитет, или засягащ държавни или местни органи, незабавно след получаването на отговор да го публикуват. Това трябва да стане на същото място, със същия размер, вид и формат шрифт и без коментар.