Езиковите паралелки в национален мащаб са повече, отколкото взети заедно математическите, природните, хуманитарните, изкуствата и всички останали бе софтуерните науки. Това стана ясно от отговора на министъра на образованието Красимир Вълчев на въпрос от червения депутат Веска Ненчева за това кога е дадена заповед да се ограничат чуждоезиковите паралелки и да се сменят с друг профил в област Пловдив.
36% от учениците са в езикови профили. Имаме още 11 останали профили.
Едва 3% са в хуманитарни профили. Няма политика за намаляване на хуманитарни профили, коментира Вълчев.
Търсим едно сложно сечение между интересите на децата и колективния ни интерес. В интерес на децата е да им дадем повече възможности за развитие, коментира той. Вълчев обясни, че училищата имат възможност да избират три профила за обучение. Това позволявало на децата да се обучават в различни сфери, което пък им давало по-големи възможности за висше образование.
Пред депутатите просветният министър обясни още, че без съмнение професионалният стрес пречи на работата на учителите. Това, което учителите посочвали най-често като проблеми били административната тежест, отношението от децата и родителите и др.