Системата вече е на по-различно равнище при сегашното преминаване на дистанционно обучение, казва директорът на кърджалийското СУ “Петко Р. Славейков” Милко Багдасаров
Ефективни ли са онлайн уроците по трудово обучение?
Отговорът е “да” - дават го учениците от най-голямото училище в Кърджалийска област - СУ “Петко Р. Славейков”.
В момента те използват часовете по трудово, за да изработват картички, сурвачки и различни други коледни и новогодишни сувенири. В направата им са
ангажирани
по-малките
ученици
Идеята е изработеното да бъде продадено по домовете в квартала, в който се намира училището.
Членовете на ученическия парламент, които са пълнолетни, ще предлагат на желаещите да си закупят благотворително предмети. Набраните средства са за животоспасяваща операция на малкия Васко, който е записан в предучилищна група в училището. Детето е с тумор на мозъка, който е вече е опериран в България. Родните лекари обаче казват, че са направили всичко, на което са способни, и е необходимо лечение в чужбина.
Нова операция, която дава надежда за Васко, може да се направи в клиника в Хановер, Германия, но са необходими 60 хил. евро - непосилна сума за родителите.
“Инициативата за набиране на средства за Васко е от началото на тази година - още докато бяхме в училище. Онлайн обучението позабави процеса, но
славейковци
показаха, че са
упорити, и не
се отказаха”,
казва директорът на училището Милко Багдасаров.
В основата на кампанията за Васко са членовете на ученическия парламент и клуб “Ръка за помощ”.
За Багдасаров и колегите му е важно, че дори онлайн социалният живот в училището не е секнал, а училищните клубове работят и създадените през годините традиции се спазват.
“Подготвяме се да запалим светлините на коледната елха, както правим всяка година. Учениците ни очакват събитието с интерес. Много от тях с желание се включват в подготовката на празнична програма. Тя ще бъде проведена онлайн. По същия начин се провеждат и тържествата в различните класове.
Колегите се справят отлично. Всички си даваме сметка, че нямаме право да лишим учениците от тези положителни емоции и изживявания”, казва директорът.
Той припомни, че училището е едно от малкото, които са изпратили абитуриентите при първото затваряне напролет.
“Системата
вече е на
по-различно
равнище
при сегашното
преминаване
онлайн
Свикнахме. Нещата са по-организирани, колегите са по-уверени”, твърди Милко Багдасаров.
В училището всички учители вече използват една и съща платформа за обучение. При първото преминаване онлайн всеки преподавател е ползвал платформата, която е считал за по-удобна.
Още преди началото на новата учебна година учителите от училището са преминали обучение за работа със софтуера.
Проблемът е с липсата на достатъчно техника. Това се усеща особено при семействата на учителите.
“Ако семейството е с две деца, трябва да имат поне по 3 устройства, за да могат да работят нормално. Ние в момента имаме отпусната сериозна сума, с която купуваме техника, но още не е пристигнала. Каквото имахме и с каквото разполагахме като таблети, лаптопи и компютри, сме го раздали”, обясни Багдасаров.
Той смята, че най-сериозното
предизвикателство в онлайн
обучението е
пред началните
учители и
първокласниците
“В първи клас се поставя основата на грамотността. Те трябва да научат буквите и цифрите.
Първокласниците все още нямат изградени навици за учене. Заставайки пред електронното устройство, те могат по някакъв начин да се съсредоточат и да учат. Няма обаче как да се научи едно дете да пише, ако учителят не му хване ръката”, категоричен е Милко Багдасаров.
За него другият възлов елемент са завършващите зрелостници, на които им предстоят матури.
“Моята контролна функция е особено засилена при абитуриентите. Следя непрекъснато какво се случва и как завършващите усвояват знания.
Мога да кажа, че на този етап учителите работят много сериозно, особено по български език и литература, по които всички ще се явят на матура.
Най-хубавото
е, че самите
ученици
са активни”,
казва Багдасаров. Той е категоричен, че децата били мотивирани от учителите да полагат максимални усилия за усвояване на преподавания онлайн материал.
“Стана под формата на шега. Колегите им казваха, че има три варианта. Първият е да се удължи учебната година, а вторият да бъде обявена нулева година. Учениците категорично не приемат нито едното, нито другото. Третият вариант, с който ги мотивирахме, беше да се стегнем и да учим сериозно”, казва директорът.
Според него единственото, което липсва в училищния живот, са различните състезания, особено спортните.
“Ние вече 5 години представяме България на различни международни състезания. В училище
имаме
изключително
развит
масов спорт
Поддържаме 7-8 отбора, които традиционно всяка година отиват на финали на ученически игри по различни дисциплини - волейбол, баскетбол, футбол.
Всичко това вече го няма, а иначе децата искат да играят. Следобед дворът на училището се пълни. Децата са тук, те играят. Не ги спираме, защото според мен не е нормално да го правим”, казва Милко Багдасаров.