Част от спирките на столичния градски транспорт ще се променят. Това предвижда доклад, който столичните общинари гласуваха.
Ще има нова двупосочна спирка на ул. „Алабин“ в района на Съдебната палата, която да обслужва трамвайни линии №4 и №10.
Разкрива се и нова двупосочна спирка ул. „Милин камък“ при кръстовището с бул. „Свети Наум“ за автобусни линии №94 и №102.
Еднопосочна спирка „Софийски университет (М)“ се разкрива пък на бул. „Васил Левски“ за тролейбусни линии № 1, 2, 3, 5 и 8.
За по-добра свързаност между наземния градски транспорт и метрото, както и подобряване на пропускливостта на бул. „Св. Наум“, се измества спирка „Хотел Хемус“ с код 2329 с 50 метра назад към кръстовището на бул. „Св. Наум“ и бул. „Черни връх“ върху острова пред хотела.
С цел ускоряване на трамвайна линия №8, синхронизация на трамвайните линии № 3, 8 и 10 по бул. „Александър Стамболийски”, както и по-дълги почивки на ватманите на обръщателното колело “Люлин 5”, ще бъдат закрити спирките „бул. Александър Стамболийски“ с кодове 0708 и 0709. Те се обслужват само от трамвайна линия №8, без връзка с другите линии на градския транспорт в района. Предвид минималното разстояние между спирки „ул. Освобождение“ и „бул. Възкресение“ (около и под 150 метра), двупосочно, и с цел ускоряване на четирите преминаващи линии на градския транспорт, се закрива двупосочната спирка „бул. Възкресение“ с кодове 0305 и 0306.
Обединяват се спирки „ул. Ген. Никола Жеков“ с кодове 1900 и 2574 в квартал „Надежда“. Обединяват се и спирки по бул. „Илиянско шосе“ „ЗАГ Динамик АД“ за трамваи 11 и 12 и автобуси 26, 27, 83 и 108, като се запазва трамвайната. Обединяват се и спирки „Софарма АД“ за трамваи 11 и 12 и автобуси 26, 27, 83 и 108, като се запазва автобусната.
Голямата цел на Столичната община е въвеждането на единна система за градски транспорт, която не само да замени старите системи за контрол и валидиране, а и да даде достъп до информация за натовареността и интензитета на обществения транспорт. Системата за мониторинг ще обхване не само превозните средства, но и спирките от градския транспорт. Основата на подобни доклади трябва да бъде дискусия кои количествени и качествени показатели трябва да бъдат заложени, за да постигнем максимално добри показатели. След въвеждане на тикет системата от началото на следващата година, ще започнат да се натрупват емпирични данни, но дотогава ние трябва да работим за подобряването на градския транспорт“, заяви зам.-кметът по транспорта Кристиан Кръстев.
Той посочи, че с новата тикет система ще стане ясно къде е необходимо приоритизация на линиите, къде трябва да има бус ленти. Видеонаблюдението, което системата ще осигури, ще увеличи сигурността на водачите и пътниците, както и ще служи за преброяване на пътникопотока.
Тя трябва да е готова до края на годината. След това трябва да се реши и дали билетът за градски транспорт в София да е на изминато разстояние или според времето на пътуване. Пред "24 часа" столичният кмет Йорданка Фандъкова, както и председателят на СОС Елен Герджиков вече заявиха, че смятат, че за столицата е по-подходящ вариантът тарифната политика да се определя според пропътувано време.