Докато едни стачкуваха, други бойкотираха и возиха пътници
„Наполовина намаляха пътниците ни от началото на пандемията. Очакваме с новия локдаун ситуацията още да се влоши. Затова проблемът с нелегалните превози стана толкова болезнен и се наложи да протестираме, като спрем работа за ден“.
Това заявиха пред „24 часа“ шофьори на автобуси по междуградските линии, които тръгват от автогарите „Родопи“ и „Юг“.
Днес те стачкуваха, бариерите на автогарите бяха спуснати и не се допускаха автобуси. Някои транспортни фирми обаче бойкотираха протеста и превозваха хора, като за целта спираха преди бариерите.
Така например пътуващите за Белащица в 13 часа успяха да се придвижат навреме.
Рейсовете вървяха до 7,30 часа сутринта, за да извозят отиващите на работа в Пловдив хора. „За вечерта още не знаем, дали ще има курсове. Всяка заповед е предпоследна“, коментираха диспечерите на автогара „Родопи“.
Градските автобуси пък се движеха по разписание, като на видни места бяха поставили табели с надпис „Протест“.
Според шофьорите е крайно наложително нелегалните превози, които са нелоялна конкуренция, да бъдат криминализирани.
Практиката е частни автомобили да спират недалеч от автогарите и да предлагат превоз до съответното населено място на цената на билета. Качват по четирима пътници и отпрашват. „Това е огромна напаст и губим стотици левове оборот всеки ден“, недоволстват шофьорите.
Подобни „копърки“ се срещали на почти всички маршрути – до Карлово, Асеновград, Раковски, Хисаря и до родопските села. До Куклен пък оперирал безпроблемно нелегален бус със седем места.
Шофьорите на рейсовете обаче са скептични, че подобни измамници могат да бъдат разкрити и наказани. „Много трудно е да се докаже в съда. Всеки ще каже, че е видял познат да чака на пътя и го е качил. Трябва да ги хванат в момента на плащането“, категорични са те.
Преди няколко години обаче заради подобни престъпления са били осъдени двама души, а автомобилите им – конфискувани.
Сред водачите по междуградските линии засега няма случаи на COVID-19. “Спазваме мерките и засега ни се разминава. Това е едно от малкото хубави неща напоследък“, коментира водач с 30-годишен стаж по родопските линии.