Линията е възстановена от днес, профилът е разширен
От сряда, 18 ноевмри, Националната пациентска организация възобновява безплатните телефонни консултации за хронично болните, съобщи пред “24 часа” д-р Станимир Хасърджиев, председател на Националната пациентска организация.
Проектът бе създаден по нейна идея. Той стартира в края на април с цел хронично болните да получат бърз и лесен достъп до нужния специалист. Така се спестява ходенето до личния лекар и се избягва рискът да спрат терапията си или да продължат с неефективна.
Телефонът 0800 14 515 е безплатен. На него всеки делничен ден от 9 до 17 ч пациентите имат достъп до 10 специалисти. Сред тях са кардиолог, ендокринолог, невролог, онколог, психиатър, инфекционист. Те са били и сред най-търсените през пролетта. Тогава линията работи до края на май.
Освен хронично болните сега на този телефон ще могат да звънят и хора, които се съмняват за COVID.
“Надяваме се така да посрещнем нуждите на пациентите, въпреки че предния път, когато нямаше такава голяма истерия, трудно смогвахме да отговорим на всички обаждания. Сега очакваме основният натиск да бъде от хора със симптоми на COVID, които са притеснени и не знаят какво да правят”, каза Хасърджиев.
Надеждите са чрез линията да се намали натискът върху системата. Заради липса на информация и връзка дори с личния си лекар разтревожени хора директно викат линейка или сами отиват в болница. А както стана ясно през последните седмици, голяма част от тях нямат нужда от прием в болница, каза още той.
“Нашата цел е да помогнем на повече хора със симптоми да знаят какво да правят вкъщи и доколкото можем, да спестим излишното им разхождане, защото всяко такова до болница е по-скоро опасно за тях”, допълни Хасърджиев.
До няколко седмици от организацията се надяват да стартират и платформа за виртуални прегледи.
В момента достъп до лекар предлага и приложението Healee Telehealth. През него се запазва час, прегледът портича виртуално, а специалистите са от цялата страна. Таксата обаче започва от 20-30 лв.