Екипът на “Волонтайм” насърчава всеки да се включи с каквото може - труд, умения или със средства
Социална мрежа, в която хората да показват най-добрата си страна, а проблеми да будят съчувствие и адекватна подкрепа. Всеки с каквото може - труд, умения или средства. Това е платформата “Волонтайм”, която обединява граждани, неправителствени организации и бизнес около правенето на добрини.
В платформата те могат да открият възможности за доброволческа дейност, различни каузи, благотворителни базари, фирмени кампании за социална отговорност, благотворителни събития и набиране на дарения, онлайн магазин за продукти и услуги, които поддържат добра кауза.
Създателите на платформата - Габриела Престолска и Ивайло Къцарков, стартират проекта преди 3 години
с идеята да улесняват
бъдещите доброволци
и нуждаещите се
от помощ в правенето на добро. Създадат единна мрежа, обединяваща всички каузи и инициативи.
Преди този проект Габриела се занимава със статистика и бизнес анализи. Самата тя е активен доброворец и добротворец, затова осъзнава, че има нужда от място, на което да е събрана информацията за инициативите. Вижда, че целият процес е разпокъсан на различни места, което затруднява и отдалечава хората, дори те да искат да помогнат. Понастоящем Габриела е председател на фондацията, която се е превърнала и в нейна житейска мисия наред със семейството.
Към момента екипът се състои от петима души, а социалната мрежа дава трибуна на стотици организации и каузи. Другите трима от екипа са Лъчезар Петров, Биляна Грозева и Бианка Маринова. Всеки от тях има различна история за присъединяването си към екипа на организацията. Лъчезар в началото е доброволец в кампанията “Моето училище 2019”, а впоследствие решава да се включи в екипа за постоянно. Биляна се запознава с идеята по време на конкурс на организацията за ученическо есе, а след известно време става член на екипа. Бианка печели стаж във “Волонтайм”, а година по-късно вече е част от организацията.
От “Волонтайм” имат и поредица инициативи, които насърчават добрите дела сред ученици и студенти, но и свързани с опазването на националните ценности и природата.
В платформата най-много са частните потребители, следвани от неправителствените организации, компаниите, както и читалищата. Следващият етап е да приобщят към мрежата и общини, както и държавни и общински предприятия, за да могат да обхванат максимално заинтересовани страни, разказва Габриела.
Това, което прави “Волонтайм” иноватори у нас, е новият бизнес модел, по който работят. Те не удържат процент от даренията за разлика от повечето НПО-та и различни организации, които вземат между 5 и 10% от всяко дарение.
Даренията могат да бъдат под различна форма - финанси, труд или материали като офис оборудване например. Хората са по-склонни да предоставят материали, отколкото пари, казва Габриела. Всяко дарение е проследяемо и може да се види дали има нужда от още само с едно кликване в платформата. Дарителските кампании са най-различни, като например терапия с коне за деца със специфични потребности.
Имат и рубрика,
посветена на
добрите истории,
в която чрез силата на словото привличат хора и организации именно в този процес - да се опише дадена кампания или корпоративно-социална отговорност. Публикуват и материали от литературни конкурси на ученици от 8-и до 12-и клас, които от “Волонтайм” инициират.
Организират и доброволчески събития, в които всеки може да се включи еднократно или дългосрочно с труд.