„Деликатесен” са специфични за Пиринския регион сурово пушени продукти
Mисията да възраждат традициите във вкуса е сред приоритетите на българската марка колбаси “Деликатесен”. Продуктите им се произвеждат по традиционни пирински рецепти повече от 10 години и имат автентичен вкус на свежи, истински и ароматни месни продукти. Колбасите, филетата и саламите са популярни и типични за българския потребител продукти, с които той е емоционално обвързан, вярват в “Деликатесен”.
Те предлагат десетки видове от телешко и свинско месо, но
това, с което се
гордеят най-много,
е банският бут
- запазената марка на “Деликатесен” по авторска рецепта, без алтернатива на пазара.
Банският бут е сушен колбас, отличен със златен медал от “Месомания” през 2014 г. За разлика от масовите продукти, които се правят от мляно месо, той е от големи парчета накълцано свежо месо от свински бут и сол, без никакви други подправки, които да променят вкуса, на принципа на хамона и прошутото. Има характерна форма и визия, покрит е с благородна плесен, спомагаща за по-дългото съхранение и запазване на вкусовите му качества.
Произвежданите колбаси от компанията са специфични за региона сурово пушени продукти, чието производство се смята за занаятчийско умение. Не се използва термична обработка, затова при сушене по повърхността се появява бяла (благородна) плесен, която е полезна, но и необходима, тъй като спомага за регулиране на процеса на сушене и предпазва колбасите.
Собственик на бранда “Деликатесен” е “Анира трейдинг”. Тя стартира бизнеса си през 2013 година с откриването на собствен магазин в София. Две години по-късно продуктите с марка “Деликатесен” влизат и в големите вериги хипермаркети. Освен в столицата селективна дистрибуция има и във Варна, Стара Загора, Пловдив и Бургас.
Компанията има 9 златни медала от международното изложение “Месомания” за последните 6 години. Това, което ги отличава от всичко друго на пазара, е съхранената семейна регионална рецепта на семейството на Ани Радулова, която е собственик на бранда.
Ако продуктите позволяват, в “Деликатесен” се смесват регионалната рецепта с интерпретацията на семейната.
През 2019 и 2020 г. компанията печели първо място в потребителската класация “Любима марка” за колбаси на българския потребител. Участват и в юбилейното издание на едно от най-големите изложения в световен мащаб - ANUGA, през 2019 г. в Кьолн.
Към момента
предлагат 35
различни продукта
- от класическите шпекови салами и луканки, през традиционните регионални деликатеси като бански старец, бабек и топузка, до последните им продукти - буркани с месо, които пренасят автентичния български вкус и в страни като Македония, Германия, Испания, Франция и Португалия.
В “Деликатесен” може да бъдат открити и вина като “Вранец Пивка”, тъй като те са техен дистрибутор. То е изработено по технологията барик - отлежало в дъбови бъчви. Така се ражда и слоганът “Седмицата ще е вкусна и Пивка” - игра на думи с наименование на македонско вино от Тиквешкия регион. В предлаганите вина влиза и “Траминец Пивка” - сухо бяло вино с контролиран произход, направено от гроздето от последната беритба на тиквешките лозя.
Компанията планира инвестиция в още нови продукти, има идея и за консервирани - като например костен бульон и други, които може да се правят като алтернатива и допълнение към сегашната гама.
Амбицията им е да марката да стане още по-разпознаваема в България и в чужбина като символ на качествени продукти с локални аромати и вкусове.