Над 90 вида бира само за 3 години произвежда “Ромбус”
"Ромбус“ е малка семейна пивоварна в Пазарджик, която е отворена през 2016 г. Нейната фасада все още не е довършена, но собствениците работят с много хъс и желание и вече надграждат бизнеса си с нови начинания.
Над 90 вида бира за 3 години - това е равносметката, която си правят Габриела Стойкова и Стойчо Пампов. Впуснали се в предизвикателството, за да предложат по-екстремни вкусове и аромати. Възкресили забравени стари рецепти, които сами откривали, създали и доста нови, сред които и първите произведени в българска пивоварна стилове – имперски портер, отлежавал в бурета, ечемичено вино, брут IPA и
първите
български
кисели бири,
както и с Lactobacillus Bulgaricus, с цветя, люти чушки и подправки.
Постепенно удвоили капацитета си, отворили ресторант с локална храна и приготвена на огън. Така всеки от гостите на заведението им има привилегията да наблюдава целия процес на пивоварство, докато хапва местни продукти.
В началото на крафт бирената революция в България пазарът на този тип пиво беше силно локализиран предимно в големите градове. Но напоследък Габриела и Стойчо виждат как ежедневните им усилия променят това и истинската бира вече е достъпна и извън големите градове. Затова през 2019 г. с помощта на общината провеждат в Пазарджик
фестивал на
занаятчийската бира
и храна “БириМанджаро”
в Пазарджик, по време на който се провежда и първата бирена йога извън София. Събитието определено постави Пазарджик на фестивалната карта на България, но заради епидемичната обстановка Габриела и Стойчо решили да отложат тазгодишното му издание за 2021-а.
През последните 3 години двамата неуморно организират дегустации, обучения и бирени събития, наблюдават развитието на бирената култура у нас. И въпреки че България не е сред топ дестинациите за бирен туризъм в света, Габриела Стойкова и Стойчо Пампов са горди, че Пазарджик се е превърнал в
задължителна
спирка за ценители
на пивото
от всички краища на света.
Работата, която вършат двамата, е доста, но признават, че и не спират да мечтаят. Догодина планират да удвоят производствените мощности, а една от основните им цели през следващите 2 години е да увеличат десетократно мощностите за бутилиране
Това ще им позволи бирата да не се ограничава само в собственото заведение и околните магазини, а да присъства във все повече точки за продажба. Целта им е дори да утвърдят собствена дистрибуционна мрежа.
Планират съвсем скоро да отворят и част от хотела, който се намира над пивоварната. Това ще им позволи да създадат пълноценно бирено изживяване и да потопят изцяло гостите си в света на пивото.
Като, разбира се, никога не забравят, че целта им винаги е била локално произведените продукти да са естественият избор за все повече потребители.