Ремонтите на виадуктите по магистрала “Хемус”, които започнаха още през 2012 г., ще приключат напълно до края на тази година. Това съобщиха от Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ), позовавайки се на члена на управителния съвет Иван Досев.
Ремонтите приключват най-късно през ноември, ако времето дотогава позволява да се работи. Когато всичко бъде готово, движението ще бъде пуснато сводобдно. В момента то е само в едното платно. По някои от виадуктите ще се работи и следващата година, но техните носещи плочи, асфалтовото покритие и мантинелите вече са готови и предстоящите ремонти ще са по основата им, така че няма да се налагат ограничения в движението.
Приключването на дългогодишните работи по “Хемус” обаче не се отнася за тунелите, където ограниченията ще продължат и през зимата и вероятно и догодина. Тъй като по-голямата част от ремонтните дейности там се извършват вътре в тунелите, работите през зимата няма да бъдат прекъснати и с малки изключения по “Хемус” движението ще продължи да е еднопосочно в едната тръба.
Това се отнася и за тунела “Витиня”, където се правят съвсем нова вентилация и осветление, както и се прокопава нова малка тръба между двете основни, която ще е за движение на пешеходци и за преминаване от едната в другата тръба.
По около една трета от магистрала “Европа” ще може да има движение преди края на тази година, каза още инж. Досев. Това е средният участък - около 15 км между Драгоман и Сливница, които ще са напълно готови в края на ноември. Следващият участък - между София и Драгоман, ще е готов през 2022 г. За сметка на това последната отсечка от тази магистрала преди сръбската граница още не е започната - не са готови парцеларните планове, нито отчуждителните процедури.
Засега не е известно кога ще започнат обещаваните ремонти на участъците от магистрала “Тракия” между Чирпан и Стара Загора. През лятото регионалната министърка Петя Аврамова съобщи, че те трябва да започнат през втората половина на септември. Около 40 км от магистралата там са в много лошо състояние и скоростта на движение не може да е по-висока от 90 в час.