Увеличаване на цената на билета и картите за градския транспорт в Пловдив ще се обсъжда с участието на всички политически сили в общинския съвет. Това стана ясно на срещата между превозвачите с кмета Здравко Димитров и заместниците му Тодор Чонов и Илия Кирчев. "Експертите ще решат с колко да се вдигнат, аз еднолични решения не вземам", отсече градоначалникът.
Той припомни, че от 10-12 г. билетът в Пловдив е левче, а в София, Варна и Стара Загора са по-скъпи.
По думите му ще се търсят начини услугата също да се подобри и проблемите в транспорта да бъдат сведени до минимум. "Факт е, че по време на извънредното положение градският транспорт в Пловдив работеше, макар и в намален състав, тъй като ученици и пенсионери не пътуваха. Фирмите обаче претърпяха загуби", отбеляза кметът. Категоричен е, че ще се търси по-високо качество на услугата. "Превозвачите имат претенции към нас, но и ние към тях", допълни Димитров.
Петко Ангелов от "Автобусни превози" заяви, че не искат допълнителни пари от общината, а да се изпълняват условията по договорите, според които трябва да се заплаща на километър пробег. За голям автобус сумата е 1,95 лв., а за малък - 1,78. По думите на превозвачите сега получавали около 1,20.
Транспортните шефове твърдят, че са пред финансова катастрофа, тъй като субсидиите и приходите от билети и карти не покриват разходите. За тази година предвидената субсидия е 6 млн. лева. Докато в София тя е 129 млн. лева, допълни Веселин Дошков от "Хеброс бус".
Той и колегите му са категорични, че откакто започнала епидемията от продажба на билети и карти и със субсидията от бюджета покривали само 50-60% от действителните разходи.
Стана ясно, че по 8 автобусни линии са констатирани нарушения, тъй като вместо автобуси евро 6 по тях вървели рейсове с по-нисък екологичен клас. Пет от тези лини били на "Хеброс бус", а другите три - на "Автототранс 2000". Единствено изряден бил Петко Ангелов.
Зам.-кметът Тодор Чонов предупреди, че ще бъдат безкомпромисни и ако трябва, ще се върви към прекратяване на договори.
Попитан общината ще заведе ли дело срещу испанската фирма "Индра" за неработещата електронна система, той отвърна, че ще бъдат защитени интересите на пътниците. По думите му преди месец, когато натоварили системата, сървърът се сринал.
Веселин Дошков обясни, че в Бургас е пусната електронна система, но само след два месеца върнали кондукторите. Във Варна електронно таксуване имало само по две линии.
До дни от Световната банка се чака доклад как градският транспорт в Пловдив ще се развива в следващите 10 г.