Великият френски актьор Пиер Ришар е звездата на комедията “Ударът с чадъра”, който излиза на екраните през 1980 година. Заради дългото заглавие (“Ударът с български чадър”) в крайна сметка продуцентът Ален Поаре решава да го съкрати само на “Ударът с чадъра”, което му носи успех дори в социалистическата част на Европа. По простата причина, че по това време никой не е разбрал точно как е отстранен Георги Марков.
Сценарият е доста сполучлив. Актьорът неудачник Грегоар Льоконт отива за прослушване на ролята на наемен убиец във филм. Но заради недоразумение попада на среща с истински мафиоти и смята главатаря им Барберини за продуцент. А те него - за реален наемен убиец. Барберини дава на Льоконт 50 000 франка и го праща в Сен Тропе,
за да убие търговеца на оръжие Ото Крампе, известен като Кита, като трябва да го убоде с чадър с отровен връх. Оръжието е доставено от един от хората на Барберини - Боцони. Той обаче е двоен агент и предупреждава Кита, че Льоконт пътува за Сен Тропе, за да го убие. Грегоар наивно вярва, че отива за снимки на филм. За мафията следи криминалната полиция и се чуди точно каква роля има Льоконт. Заради това към него се присламчва красавицата Силвет, като тя се запознава с Грегоар и двамата пътуват заедно за Сен Тропе. Барберини вижда случайно реклама на актьора и разбира каква глупост е извършил. Среща се с истински наемен убиец, известен като Московиц, и го праща също на Лазурния бряг. Кита заповядва на своите хора да убият Льоконт, но не се получава - всъщност те загиват, а Грегоар и Силвет пристигат в Сен Тропе. Там се настаняват в хотела, където Кита празнува рожден ден. Там са още Московиц и бившата му приятелка Жозиана. След много приключения и комични ситуации в крайна сметка Московиц успява да убие Кита със своя отровен чадър. Опитва се да отстрани и Льоконт, но е спрян от Силвет, която го застрелва и признава на Грегоар, че всъщност е инспектор от криминалната полиция. Льоконт изведнъж прозира, че това, което му се е случило, е всъщност идеален сюжет за детективски филм. И в епилога му той и Силвет, която вече е негова съпруга представят лентата на фестивала в Кан с огромен успех. Льоконт е режисьор, сценарист и изпълнява главната роля. Продуцент се явява бившият мафиот Барберини.
Пиер Ришар, разбира се, играе Льоконт. Красавицата Валери Мерес е Силвет или Зайчето. Двамата вече имат един съвместен филм зад себе си “Не бях аз, той беше”. Кристина Мюрило играе ревнивата бивша приятелка на Грегоар Жозиана Льоблан. Културистът Гордън Мичъл, който е звезда и в спагети уестърните, е Московиц. Виторио Каприоли се превъплащава в дон Барберини, а Герт Фрьобе е Кита.
Режисьор е световноизвестният Макс-Жерар Ури Таненбаум, който е
работил с величия като Луи дьо Фюнес и Бурвил
Той ги събира в комедията “Инспектор Разина”, след което прави и “Голямата разходка”. “Мания за величие” е за Бурвил, но неговата неочаквана смърт дава главната роля на Ив Монтан. Прави “Бягството” за Ришар и Виктор Лану, “Приключенията на равина Яков” за Луи дьо Фюнес и един от най-добрите си филми - “Ас на асовете”, за Жан-Пол Белмондо.
Ури е автор и на сценария на “Ударът с чадъра”, заедно с дъщеря си Даниел Томпсън, която му помага през цялата кариера. Оператор е Анри Деказ, а музиката пише не кой да е, а самият Владимир Косма. Румънският цигулар е автор на над 200 саундтрака за филми, сред които хитове като “Високият рус мъж с черната обувка”, и два пъти е носител на наградата “Сезар” за най-добра филмова музика - за “Дива” на Жан-Жак Бенекс през 1982 година и “Бал” на Еторе Скола през 1984 г.
В България филмът “Ударът с български чадър” е известен като “Ударът с чадъра”, като е прожектиран с доста сериозен успех през 80-те години на миналия век. Разбира се, при превода са премахнати думите на дон Барберини, който директно говори за “българския чадър”.
Лентата е посветена на майката на режисьора - Марсел Ори, която умира в началото на 1980 година.