Движението ще е в едно платно, докато не се изгради разширението
Спряното напълно на 14 юни движение по южната дъга на софийското околовръстно между “Горубляне” и “Младост” ще бъде възстановено на 10 септември, съобщиха в четвъртък от Агенция “Пътна инфраструктура”. То се наложи заради събарянето на стария опасен надлез над река Кална, която минава през “Младост” и под досегашния път.
В средата на юни движението започна да се отбива - транзитният трафик, идващ от “Струма”, “Тракия” и “Хемус”, се отклоняваше по Северната тангента, а локалният трябваше да обикаля през “Младост” и улицата, която свързва “Младост” с “Горубляне”, което образуваше големи тапи в жилищния комплекс и по пътя за Панчарево.
В момента на мястото на стария надлез е изграден нов и е готова към 80% от инженерната инфраструктура. Движението ще бъде само по едно платно от две ленти, както беше и преди разширението. Когато целият участък бъде разширен, на “Горубляне” и на кръстовището с “Младост” ще има пътни възли, а целият участък между “Младост” и началото на “Тракия” ще е с по две платна, всяко с по 3 ленти за движение в посока, разделителна ивица между тях и още две локални платна и тротоари. В окончателен вид участъкът от околовръстното трябва да е готов през октомври-ноември 2021 г. Търгът за разширението бе спечелен от ГБС.
До 2021 г. вече би трябвало да е почнало разширението и на участъка между “Бояна” и “Люлин”, което ще превърне цялото околовръстно на столицата в път с габарити на магистрала.