135 милиона изгледани минути от 538 хил. души само през последните три месеца. Това показват данните на платформата за обучения “Юдеми” за клиповете на Недко Кръстев и екипа му. Той е най-успешният българин в световния сайт с над 1 милион студенти само в тази платформа. Данните от неговия сайт са още по-високи, особено през април и май, така че броят на хората, попили знания от обученията му, е колкото на голяма държава.
32-годишният бизнесмен от Търговище е завършил “Финанси” в Италия, но след известно време, прекарано в чужбина, и кариера в световни гиганти, преди 6 години избира да се върне в родината и да работи за себе си, като той на свой ред да дава работа и възможност за реализация на талантливи и амбициозни хора.
Започва сам да
прави курсове
по финанси,
които да разпространява чрез платформата “Юдеми” (Udemy), а когато работата там потръгва, купува и разработва сайтове, които движи заедно с екипа си.
“Отдавна развиваме сайта си 365datascience.com, сега започваме и такъв за финанси, но те са си изцяло наши. “Юдеми” са като дистрибутор и с тях достигаме до най-много хора в света, но чисто като бизнес модел и нашите сайтове ще бъдат много важни в бъдеще”, разказва Кръстев.
Ковид кризата поражда нужда от още хора в екипа му. На ден получавали по над 500 въпроса (в някои дни стигат до 1000), свързани с техни обучения в “Юдеми”. Затова Кръстев и колегите му наемат още служители. Повечето от новите попълнения са българи.
“По време на пандемията от 16-17 души станахме около 25 служители, които работим на пълен работен ден, и още 7-8 души на граждански договор”, уточнява той. Признава обаче, че на екипа му е трудно да работи от разстояние, комуникацията става по-тромава и тежка. В началото наблюдавал увеличение на продуктивността, но увеличеният обем от работа допълнително затруднил служителите му.
Дори и след пика на изолацията през март и април интересът към техните обучителни клипове и програми продължава да бъде висок. През юни и юли растежът на потребители на обученията им в “Юдеми” е с повече от два пъти по-голям от най-силните месеци през 2019 г.
Най-много са клиентите им от САЩ и Индия, следвани от Великобритания, Канада, Бразилия, Австралия. България засега е чак на 46-о място, но пък продуктите им са на английски език, а и са ориентирани предимно към по-големите държави. “Но сме българска компания”, заявява гордо младият предприемач.
Макар Китай да е голям пазар, чужди продукти трудно влизат на пазара им заради “заглушаването” и недопускането на интернет платформи от други страни. Кръстев и екипът му обаче намират решение на това и се свързват с китайски дистрибутор. Така курсовете на Кръстев и екипа му се гледат дори и там.
Процесът по създаване на един техен курс отнема 3-4 месеца, тъй като изпипват детайлно всяко обучение, с което се захванат. Затова следват предварително начертания план за работа и не се разсейват със странични идеи. На дневен ред сега е кампанията им да привличат експерти от големи европейски и световни компании, с които заедно да правят курсове. “Вече
имаме договор
с един от
най-големите
бизнес
инфлуенсъри
в света,
който има 2,5 милиона последователи в линкдин – Бернард Мар. Той пише за “Форбс”, консултира американското правителство и най-големите компании в света. В момента правим курс с него. Той е в топ 5 бизнес инфлуенсъри в Обединеното кралство”, обяснява Кръстев и добавя, че сега са ориентирани към специалисти с доказан опит и натрупан авторитет в определена сфера, които да застанат пред камера и да предадат знанията и опита си на зрителя от първо лице.
Това за Недко и екипа му е от особено значение, защото намират за най-удачно знанията и опитът да вървят ръка за ръка по пътя към успешното обучение.
“Искаме да се установим като компания, която може да прави тези курсове и която да е добър партньор за някой, който има експертизата, но няма инструментите, за да създаде курс”, казва Кръстев.
През март той и екипът му пускат програмата си безплатно и били учудени от наплива на потребители. Не просто на хора, които я отваряли от любопитство, а такива, които са изгледали всичките над 20 курса по около 10 – 12 часа всеки.
“Имаше хора, които в последните дни само това правеха и гледаха лекциите ни”, обяснява той и допълва, че кризата съвсем логично е повишила интереса към обученията, защото хората искат да са подготвени за промените, които предстоят след края ѝ. А когато тези обучения са онлайн, пестят ресурси на потребителите – струват по-малко пари, предлагат високо качество и потребителят разполага с времето си.
Данните показват, че
през март са
“преподали” над
1 милион лекции,
а през април –
над 5,2 милиона,
всяка от тях по 6 – 7 минути. При това само на сайта им. Кръстев отбелязва, че в ютюб клиповете им за кариерно развитие по принцип имат висока гледаемост, но по време на ковид кризата забелязват лек спад.
“Според мен при такава турбуленция в икономиката и социалния живот хората спират да мислят за кариера в краткосрочен план, а се ориентират към уменията, които трябва да придобият. Затова се насочват към конкретни курсове”, смята Кръстев. Знае и на какво се дължи огромният му успех в световния гигант “Юдеми”.
“Ние правим курсове, които досега не са разработвани в “Юдеми” и това има добавена стойност за тях, защото обогатява тяхното портфолио, нашето – също. Целта ни е да станем средно голяма компания”, казва Кръстев.
Освен обученията в “Юдеми” и двата сайта Недко Кръстев сега се заема с още един проект, този път с приятеля му от детството – влогъра Любомир Жечев. Новата идея е далеч от това, с което предприемачът се занимава – правят сайт за поздрави от известни личности. Намира го за интересен експеримент, който в чужбина работи доста добре. Затова решава да пробва.
“Българският пазар може да бъде много интересен. Просто хората трябва да виждат какво се прави навън и ако тук не е направено, а там работи, защо да не го направиш?”, дава рецепта успешният млад предприемач.
Мобилни планове от А1
Мобилните планове А1 ONE Unlimited предоставят неограничени разговори в националната мрежа и в роуминг в Европейския съюз. В зависимост от избора си на абонаментен план, потребителите могат да разполагат с до 48 000 МВ интернет на максимална скорост и още промоционални 2000 МВ, които могат да активират през мобилното приложение Моят А1. Сега клиентите получават допълнително и абонамент за спортните канали Max Sport Plus, включени Екстра A1 Wallet Unlimited и А1 Xplore Music - с промоционален период за първите 12 месеца, и външна батерия.