С още три месеца ще бъде удължен срокът за кандидатстване по концесията на летище "Пловдив". Това съобщи транспортният министър Росен Желязков.
Срокът за кандидатстване изтече на 10 юли, но така и не се появи нито един кандидат.
"Разчитаме на инвестиционен интерес, който е важен в контекста на затрудненията, които изпитва авиацията заради пандемията. Имаме силно намалял трафик на въздухоплавателни средства и пътникопоток. Така че ние удължаваме срока, за да можем по по-добър начин да рекламираме тази концесия, за да имаме инвеститор", подчерта министърът.
Според него интерес към летището ще се появи в момент, в който и отговорните институции в авиацията, а също и здравните органи и банките дадат увереност за плана на възстановяване и сроковете за неговото изпълнение.
"Пловдив е привлекателен не само като дестинация за пътници, но и като карго дестинация с възможностите, които дават индустриалната зона и с потенциала за създаването на голям хъб", заключи Желязков.
Условията предвиждат избраният концесионер да плати еднократно 150 хил. лв. без ДДС в началото. Негов ангажимент ще бъде да повиши носимоспособността на пистата и на пътеките за рулиране, за да могат да кацат по-големи и тежки самолети.
Трябва да изгради карго терминал с перон и поне 3 стоянки, да разшири съществуващия паркинг, страничните ивици на безопасност на пистата, да построи нова периметрова ограда с видеонаблюдение на нея, нова отводнителна система, хангари и т.н.
Изисканията към кандидатите са участникът да е оперирал и в момента да управлява поне едно международно летище с поне 450 хил. души пътникопоток за не по-малко от 5 години през последните 10. Да има регистриран капитал поне 1 млн. лв. Балансовата стойност на дълготрайните му материални активи за последните 3 години да е поне 40 млн. лв.
Сметките на държавата показаха, че прогнозната стойност на концесията за 35 години, т.е. всички приходи на концесионера, е 100 млн. евро, като с възможните удължавания може да достигне 132 млн. евро при 4% дисконтов процент.