Пътниците предпочитат кондукторите, само 30-40% от автоматите работят
Не е за вярване, но електронната система за таксуване в градските рейсове на Пловдив тръгна и буквално лети.
Това твърди директорът на общинското предприятие "Организация и контрол на транспорта" Пламен Вълков. По думите му автоматите работели нормално. "Бяхме готови да съдим испанската фирма "Индра", която внедри системата, но тя взе че проработи", казва той.
Според него кондукторите си стоят в автобусите, но това било решение на самите превозвачески фирми. Занапред щяло да се разчита само на електронно таксуване, но за всеки случай билети ще продават и шофьорите.
"Има едни стъпки, които, ако се спазват, няма проблем с таксуването. Първо се избира продукта и после се пуска монетата, за да получиш билет. А хората го правеха обратно и затова апаратите отказваха", обяснява Вълков.
Той е категоричен, че след Нова година ще сменят оборудването в автобусите и таксуването вместо с монети щяло да е базкасово, както в София.
Репортерски екип провери как работи системата. В автобус № 7 в продължение на шест спирки - от "Тримонциум" до Стоматологичния факултет, само един пътник си взе билет от апарата. Останалите предпочетоха да ги таксува кондукторът. Възрастна жена обясни, че буквите на дисплея са много дребни и тя дори с очила не ги вижда. Друг пътник пък обясни, че апаратът му глътнал монетата, без да извади билет.
В автобус по линия №1 млада жена каза, че таксуването от апарата става лесно и бързо. Неудобството е, че не връща ресто и трябва да имаш железен лев.
"Само 30-40% от автоматите работят в автобусите. и непрекъснато се развалят", твърдят от превозваческите фирми. Те не са съгласни, че електронната система работи. "Ако няма кондуктор в рейса за чия сметка ще е пътуването", пита Костадин Тотков от "Автобусни превози". Той категорично отрече шофьори и кондуктори да бойкотират системата.
"Кафе автоматите връщат ресто, а апаратите в рейсовете - не, а говорим за система, в която са вложени 20 милиона лева", недоумява Тотков.