"Нестле България" успява да запази устойчивия си бизнес и по време на икономическата криза вследствие на коронавируса и задържа лидерските си позиции на пазара в 5 от 7 категории. За първото тримесечие на годината продажбите на компанията възлизат на 65 млн. лв., което е реален вътрешен ръст от 1,7%.
Това стана ясно по време на онлайн "бизнес закуска" с представители на медии в четвъртък.
Кафе, кулинарни продукти, млечни продукти, храни за домашни любимци и зърнени закуски за петте категории, в които компанията остава лидер на пазара. Продажбата на шоколадови изделия е останал устойчив, що се отнася до големи фамилни опаковки с повече бройки вафли и бисквити например, разказа изпълнителният директор на Нестле България Петър Стоилов.
По-големи затруднения компанията е срещнала при експорта, както и при пазара на незабавна консумация, който спря със затварянето на заведенията.
Въпреки това "Нестле България" е планирала два пъти по-голям размер на инвестициите за тази година, в сравнение с миналата - 22,5 млн. лв. И смята да осъществи плановете си, като вече са предприети конкретни дейности за усвояването им в иновации. Най-голямата част от тях ще бъде вложена във фабриката на "Нестле" в страната - 84%, докато останалите ще бъдат разпределени между Нескафе вендинг машини, централния офис и дистрибуционен център и информационни технологии.
Тази година има и много нови продукти за потребителите - нови вкусове на десертите "КитКат", вафли "Мура минис", зърнени закуски, Нескафе, нова гама детски пюрета и био бульони, както и нова храна за домашни любимци.
Сара Вуйтине, мениджър на Фабрика за шоколадови продукти и бисквити, увери, че извънредната ситуация, породена от разпространението на COVID-19, не е наложила съкращаването на служители на компанията, а взетите високи мерки за безопасност е позволило фабриката в София да продължи работа. Общият брой на служителите в компанията е 1035, 10,4% от които са хора до 29-годишна възраст. Фирмата е подкрепила хората си на първа линия с 200 хил. лв. от началото на извънредното положение.
„Нестле България остана вярна на мисията си да подобрява качеството на живот и да бъде близо до хората дори и по време на пандемия, осъзнавайки своя ангажимент към обществото в този труден момент.“, каза Петър Стоилов. Компанията е допринесла в борбата срещу COVID-19, дарявайки продукти и финансова подкрепа на най-уязвимите групи от обществото, болници и институции, която възлиза на над 100 000 лв., както и подкрепа за партньорите от ресторантьорския и хотелиерския бранш, възлизаща на почти 200 000 лв.
Въпреки ситуацията "Нестле България" не спира да работи по кампаниите си "Нестле за Живей Активно!" и "Нестле за по-здрави деца!", които насърчават активния начин на живот и здравословното и балансирано хранене. Само тази година в кампанията "Нестле за по-здрави деца!" са се включили над 50 училища и детски градини, повече от 7 хил. деца и 10 хил. учители и родители. Децата на възраст между 3 и 12 години се запознават със здравословния начин на живот чрез видеоуроци, достъпни игри, а от есента - и програма за физическа активност.
На срещата стана ясно, че голямата среща на "Нестле Живей активно" се отлага за септември месец. Тази година повече от 500 хил. потребители са посетили онлайн платформата на програмата.
2020-а е и годината на завършване на първия випуск от дуалното обучение с подкрепа на "Нестле". Компанията предлага 50 възможности за стаж или работа.
През 2019 г. "Нестле България" премахна на 100% употребата на пластмасата за еднократна употреба във фабриката и администрацията, намалила е употребата на пластмаса с 32 тона в производствената си дейност, а на хартията - с 43 тона. Получи и сертификат за зелена енергия. Компанията планира да намали употребата на вода с 2643 m? , както и консумацията на електричество с 1487GJ, както и се ангажира с 214 т по-малко парникови емисии, каза Нели Анголова, директор комуникации за югоизточния пазар.