С рекордни темпове нарастват продажбите на помощни средства за самозащита и книги по расови въпроси в електронните магазини в САЩ заради протестите и движението Black Lives Matter, пише чешкият информационен сайт idnes.cz.
Бурните демонстрации в САЩ са в отговор на смъртта на афроамериканеца Джордж Флойд в Минеаполис. Полицаят Дерек Шовин, заснет на колене върху мъртвия Флойд, бе арестуван в петък и обвинен в убийство.
Най-продаваните артикули на Amazon отразяват промяната в пазарските колички на американците в следствие на протестите. Категориите Sport и Outdoor показват, че в момента спрейовете с пипер са най-продаваните артикули. А акумулаторният зашеметяващ пистолет се появи на 44-о място в същата категория.
Размириците около смъртта на Джордж Флойд са повече от очевидни в Amazon. Тениски с логото на движението Black Lives Matter с думите „Не мога да дишам“, изречени от умиращия Флойд, се превърнаха в първите десет най-продавани артикула. „Това е огромна промяна от миналия петък, когато дори не бяха сред първите хиляда", каза Джузас Казюкенас, ръководител на компанията Marketplace, която събира електронен магазин с данни за CNBC.
Има повишено търсене и на тематични книги. Книгата на Робин Ди Ангел "Бялата крехкост: защо белите хора толкова трудно говорят за расизма", беше на първо място.
Amazon актуализира списъка си с най-популярните продукти на всеки час и отчита главно броя на продадените бройки от даден артикул. Не е известно дали те включват тези, които клиентите често търсят в списъка.
Казюкенас обаче твърди, че Amazon би могла да използва средствата, събрани от увеличените продажби на активистки артикули за благотворителни дейности. „Amazon взема дял от всяка продажба. Би било добре, ако Amazon се откаже от нея и да я дари, където е необходимо. Не знам обаче дали това е в техен интерес", заключава Казюкенас.