Водещите американски вестници "Уолстрийт джърнъл" и "Ню Йорк таймс" добавят цифрови абонати в коронавирусната криза, пише чешкият информационен сайт iDNES.cz.
Докато медиите, които зависят от рекламата, намаляват обема си и се сриват, и двете издания не само избягват уволненията и намаляването на заплатите, но и набират журналисти, пише британският "Фейненшъл таймс" на своя уебсайт.
"Ню Йорк таймс" (NYT) обяви в началото на май, че неговото онлайн издание или версия за печат вече има над 6 милиона абонати. През първото тримесечие той добави рекордните 587 000 нови цифрови абонамента - 468 000 са платени за четене на новините, а останалите са абонирани за други цифрови услуги, включително готвене и решаване на квъстословици.
Корпоративните продажби през първото тримесечие нараснаха само с един процент до 444 милиона долара поради спад от 15 процента в приходите от реклама. Но акциите на компанията вече са натрупали повече от 20 процента тази година и са значително по-добри от водещия индекс на американската фондова борса S&P 500, който е паднал с осем процента за същия период.
"Нашата теория е, че трябва да инвестирате в продукт, за да успеете в дигиталния бизнес", заяви изпълнителният директор на NYT Марк Томпсън, позовавайки се на примера на Netflix и Disney. "Не разбирам защо толкова малко хора в нашата индустрия си дават сметка за това", добави той.
Според шефа му "Ню Йорк таймс" ще увеличи броя на служителите до края на годината. Набира инженери, специализирани в данни и цифрови продукти и рекламира 44 позиции в журналистиката.
Един от основните му конкуренти, "Уолстрийт джърнъл", също се справя със ситуацията. Печалбата на компанията-майка News Corp. падна през първото тримесечие, както и в индустрията като цяло, но подразделението Dow Jones, което включва WSJ, добави 5 процента. Вестникът също надвишава три милиона абонамента в началото на май, от които 2,2 милиона души го четат само онлайн.
"Ако не сте оправили къщата си, когато слънцето грееше, вече е късно", заяви бившият изпълнителен директор на Dow Jones Уил Люис пред FT. „Силите, които прекъснаха бизнеса, бяха там, на прага. Всичко, което мислихме, че ще дойде след десет години, ще се осъществи след пет до десет месеца", добави той, като се позова на преминаването към цифров абонамент. Компанията му е отворила 20 нови позиции, някои в самия нюзрум.
Въпреки това, в сравнение с десетките хиляди журналисти, които са загубили работата си в САЩ след избухването на коронавирусната криза, това е само малка част, припомни френският икономически вестник Les Echos. Най-засегнати са редакторите на медиите, които разчитат изключително на приходи от реклама, пише изданието.