Автогарите на Пловдив продължават да пустеят въпреки охлабените мерки и раздвижването на хората из страната. „Не го гледайте това разписание на линиите. Не е вярно. За най-сигурно се обадете по телефона или питайте на касата, за линията, която ви интересува“, казва касиерка от автогара „Родопи“.
По думите след двата месеца запустение, пътниците започват плахо да се завръщат. „Хората още ги е страх да се качват, тъй като в рейсовете няма място за социална дистанция.
Разбира, всички задължително носят маски, но това не успокоява никого“, допълва тя. Автобусите по най-популярните маршрути – до селата от Родопската яка, Кърджали и Хасково, са силно разредени.
Малкият брой на заразени с Covid-19 в града на тепетата дава повод за оптимизъм и на туристите, които по принцип използват всеки свободен ден да се юрнат към Родопите. Хората обаче спазват препоръките на щаба и предпочитат да пътуват с личните си автомобили при пълна безопасност.
Трийсетина човека се срещат и на Автогара „Юг“. Там също цари объркване – повечето каси и офиси на превозвачи не работят. Изпълняващите международни линии все още не виждат и смисъл да отварят, докато тегне забраната за излизане в чужбина.
На някои от колоните са описани отменените линии, а на други тези, които остават. Често пъти информацията от двете си противоречи. Става ясно, че за Пазарджик са отменени три рейса, за Асеновград - 7, за Кричим - 3, за Хисаря - 1, както шест автобуса от и за Брестовица.
Показателен за краха на автобусния превоз е решението на „Хеброс бус“ да отмени 4 от сутрешните си рейсове за София. „Преди няколко дни пътувахме едва десетина човека, и за наша изненада ни качиха в маршрутка“, разказа изненадан пътник.
Всички рейсове на „Карат-С“, които пътуват до столицата, също са спрени. Офисът на автобусната компания, помещаващ се в Централна гара, е затворен.
Единственото спасение на ползващите обществен транспорт остава БДЖ.
Държавните железници направиха незначителни съкращения в разписанието си и между двата най-големи града на страната има влакове на всеки час, като от тях десет бързи в денонощието.
Те разполагат с повече вагони от обикновено, затова често пътниците се возят сами в купето. Все още броят на пасажерите е далеч под обичайното си ниво заради страховете на хората.
Жепейците са взели специални мерки - влаковите композиции /вагони, мотрисни влакове и локомотиви/ се дезинфекцират непрекъснато. Мобилни групи извършват дезинфекция и в междинни гари по маршрута на влаковете. Допълнително се обработват контактните повърхности като дръжки, первази, облегалки, седалки, купета, санитарни възли. Кондукторите са преминали специално обучение как да изолират заразен с коронавирус пътник, в специално отделени за целта купета.