Пловдив е поръчал експертен анализ на Световната банка дали може да създаде общинско транспортно дружество със свои електробуси. "Докладът на финансовата институция трябва да каже дали ще е изгодно и с колко линии да тръгне", обясни зам.-кметът Тодор Чонов.
Градоначалникът Здравко Димитров и екипът му запознаха политическите групи в общинския съвет с предложението. По думите на независимия съветник Слави Георгиев всички са го подкрепили. В момента общественият транспорт в Пловдив се обслужва от частни превозвачи.
"Изпратихме и писмо до регионалното министерство, с което искаме терен в източната част на Пловдив за създаването на новото транспортно дружество. Държавата може да ни го даде безвъзмездно за 10 г.", посочи Димитров. Това било едно от условията, за да може управата да кандидатства пред европейските фондове за отпускане на средства за електробуси.
На първо време се обмисля да тръгнат две линии с 20 превозни средства. Всеки от тях струвал около 1 млн. лева. Отделно са нужни пари за зарядни станции, изграждане на гаражи и назначаване на минимум 50 шофьори. Така сумата отива към 30 млн. лева.
"За да получи лиценз, задължително трябва да е търговско дружество", обясни Тодор Чонов. Според градоначалника новото общинско предприятие може да стане факт до 3 години, ако има финансиране. По думите му въпросните две линии можели да се превърнат и в туристически автобуси по примера на Барселона.
Няма основание да бързаме, трябва да пипаме с кадифени ръкавици, допълни зам.-кметът по транспорта.