На 21 април стартира кампанията за подаване на документи за прием в първи клас в София.
"Направихме така, че всички документи по гражданско състояние, необходими за кандидатстването, ще бъдат осигурявани изцяло по служебен път от районните администрации. Заявленията за кандидатстване могат да се изтеглят и изпратят на съответното училище по електронен път на електронната поща на училището", съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова.
По служебен път, без да е нужно родителите да посещават съответната районна администрация за заявяване или получаване на документи и да заплащат такси за тях, ще се предоставят: удостоверение за промени по постоянен адрес, в случаите, когато е извършвана промяна през последните 1 – 3 години; удостоверение за промени по настоящ адрес, в случаите, когато е извършвана промяна през последните 1 – 3 години; удостоверение за настоящ адрес; удостоверение за семейно положение, съпруг/-а и деца и удостоверение за раждане на детето.
Освен това родителите могат да изтеглят и попълнят заявленията за кандидатстване и да ги изпратят на съответното учебно заведение на електронната поща на съответното училище. Така родителите няма да се налага да посещават институциите, а ще могат от вкъщи да подадат заявленията за първокласниците.