Средно по над 400 човека на ден получават информация или психологическа подкрепа от колцентъра на Министерството на труда и социалната политика. От началото на извънредното положение до края на март на безплатния телефон - 0800 88 001, са постъпили 5262 обаждания.
Най-много позвънявания е имало за въпроси за социална защита, подпомагане и социална интеграция – 2281. Гражданите са се интересували от изплащането на еднократна помощ за инцидентно възникнали нужди и по какъв начин ще се изготвя социалната оценка на лицата с изтекъл срок на ТЕЛК решение.
1367 души са потърсили информация за предоставянето на предпазни средства от работодателите.
Сред честите въпроси са дали ще продължи предоставянето на патронажна грижа от общините, кога започва изплащането на държавната помощ по схемата 60/40, как да се ползват отпуски, дали ще се изплащат средства при неплатен отпуск, както и въпроси за подаването на документи за получаването на безплатни винетни стикери на лица с ТЕЛК. Близо 220 са постъпилите обаждания, свързани с получаване на обезщетения. 173 са се интересували дали могат да се регистрират онлайн в бюрата по труда. Гражданите са били консултирани още за здравословните и безопасни условия на труд, осигуряването и пенсиите.
В колцентъра са постъпили над 1000 обаждания извън компетенциите на МТСП, като по-голямата част от тях са се отнасяли до отпускането на безлихвени кредити в размер на 1500 лв.