Основните служби за доставки на продукти и готови храни в Сърбия са блокирани или са прекратили дейността си заради голямото търсене във връзка с коронавируса, предадоха ТАСС и БТА
Всички служби за онлайн доставки уведомиха клиентите си, че преминават към формат "доставка до врата", за да сведат до минимум контактите между куриерите и купувачите.
Пазаруването онлайн в Сърбия не е много разпространено. Доставки по онлайн заявки се правят само в Белград и в два-три по-големи града, но в края на 2019 г. започна бум в поръчките онлайн, които придобиха голяма популярност. В момента такива услуги предлагат търговските вериги Меркатор и Макси. Освен това има и популярни приложения Потрчко и Глово, които доставят храна от ресторанти, продукти от магазини, лекарства, играчки и дори документи.
Търговската верига Макси в момента е претоварена с поръчки за седмица напред. Въведеният в Сърбия комендантски час от 17 до 5 часа в работни дни и от 15 до 5 през уикендите ограничава работата на куриерите и те не могат да се справят с обема на поръчките. Най-голямата верига хипермаркети в страната Идеа формално продължава да приема поръчки, но предлага на клиентите да изберат срок за доставка, а свободни срокове няма.
Приложението Глово приема само поръчки за лекарства от аптеките и готова храна от ресторанти. Приложение Потрчко продължава да изпълнява поръчки, но е преминало само на плащане в брой. За поръчка по телефона се чака от 15 минути до час и половина.
В Сърбия е обявено извънредно положение и полицейски час заради епидемията от коронавирус, а на хората над 65 години е забранено да излизат навън. Властите дори обмислят въвеждането на 24-часова забрана за движение.
Досега в страната са регистрирани 900 заразени с коронавирус и 23 случая с летален изход.