Запасяването на германските домакинства със стоки от първа необходимост на фона на очакваните строги ограничения и карантинни мерки е довело до силен растеж в продажбите на дребно през февруари. Това сочат публикувани днес официални данни, цитирани от Ройтерс.
Спрямо същия месец на миналата година продажбите са скочили с 6,4 на сто с отчитане на сезонните фактори, изпреварвайки значително очакванията на анализаторите за увеличение от едва 1,5 на сто. Отчетено на месечна основа, февруарските продажби са нараснали с 1,2 на сто.
Скокът в търсенето от домакинствата, подготвящи се за ограничения на излизането навън и евентуална карантина, вече доведе до недостиг на тоалетна хартия в цялата страна и популяризира думата "хамстеринг" или "да трупаш като хамстер", която германците използват за паническото пазаруване, предава БТА.
Продажбите са нараснали като цяло, но повишението е особено силно при храните, напитките и тютюневите изделия, уточнява германската статистическа служба. В тези сектори приходите са скочили със 7,8 на сто спрямо февруари 2019 година. Най-облагодетелствани от тази тенденция са супермаркетите, чиито приходи са се увеличили с 8,3 на сто спрямо растеж от 3,5 на сто при специализираните магазини.
Данните за търговията на дребно са сред малкото добри новини за най-голямата европейска икономика, която се очаква да изпадне в рецесия тази година, засегната от пандемията.
И продажбите на нехранителни продукти също рязко са нараснали - с 5,6 на сто спрямо февруари миналата година, отчетено в реални стойности. Онлайн услугите и доставките бележат високи резултати с повишение на приходите от 11 на сто спрямо февруари 2019 година.
Продажбите на фармацевтични и козметични стоки са се увеличили с 6,6 на сто. /