Няма глобени от населените места, за които към настоящия момент се водят преговори между АПИ и Столична община. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройство Петя Аврамова по време на изслушването си в Народното събрание във връзка с Тол системата и електронните винетки. Ислушването беше поискано от БСП.
Министър Аврамова уточни, че преговорите ще бъдат финализирани в близките дни и АПИ, респективно Министерството на регионалното развитие и благоустройството ще внесе искане за ново решение в Министерски съвет, в което ще извади от обхвата на платената пътна мрежа с винетки тези пътища, за които общините ще поемат ангажимент за тяхната поддръжка. Освен Столична община, такава възможност ще имат и останалите общини в страната, там където кметовете заявят писмено пред АПИ, че искат да поемат издръжката на част от републиканската пътна мрежа и тези отсечки да бъдат освободени от винетни такси.
"Това е казус, който към настоящия момент се разглежда от Столична община и АПИ. Републиканската пътна мрежи подлежи на заплащане на винетна такса, и част от нея ще бъде толувана, тоест ще се заплаща и такса за изминато разстояние на пътни превозни средства над 3,5 тона. В републиканската пътна мрежа винетната система е въведена преди много години, хартиента винетка е била валидна от 2004 г. И хартиената винетка в обхвата, в който е взето решение от декември 2018 г. е важала за всички тези пътища. Истината е, че интелигентната система, която въвеждаме като реформа в пътния сектор води до по-добър контрол относно преминаването по републиканската пътна мрежа, Този по-добър контрол притесни хората и вчера напрежението ескалира " каза министър Аврамова.
Тя заяви, че на днешното заседание на Министерски съвет е бил приет обхвата на пътищата, за които ще има заплащане на база изминато разстояние, и уточни, че това са 3115 км - 803 км са магистрали, 2312 км първи клас, като в списъка до сегментите всъщност ще бъдат с дължина 6050 км.
"Прие се и новата актуализирана тарифа, съгласно споразумението, което беше постигнато с бранша в България за поетапно въвеждане на Тол системата. Тя е с по-ниски такси и второкласните пътища на този етап са с нулева ставка" допълни министър Аврамова.
Тя апелира въпросът за въвеждането на Тол системата да не се политизира, тъй като това водело до напрежение и вандалски прояви и припомни, че вече има срязана с флекс рамка на Тол системата с оборудване и камера.