Възможностите за развитие на добрите ни взаимоотношения в туризма включват намерение да открием в Полша национално туристическо представителство на България към посолството ни във Варшава. Досега страната ни има две такива представителства зад граница - в Германия и в Русия. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща с д-р Роберт Анджейчик, председател на Полската туристическа организация и вицепрезидент на Европейската комисия за пътуване. Министърът е на работно посещение във Варшава и води българска делегация с представители на туристическия бизнес и кметове на общини, които ще обменят информация. Това съобщиха от Министерството на туризма
Полша е много важен пазар за българския туризъм и двете страни поддържат традиционно добри междуправителствени и бизнес отношения, каза тя и подчерта, че през последните две години посещенията на полски туристи у нас нарастват. През 2019 г. посрещнахме близо 421 хил. полски туристи и страната заема девета позиция в класацията за входящ туризъм. Също през миналата година над 76 хил. български граждани са посетили Полша с цел туризъм, което е увеличение от над 3% спрямо рекордната за сектора 2018-а. В този обмен има все още много неизползвани възможности и сме готови да ги развиваме, стана ясно от думите й. Полските гости избират предимно опциите за летни/морски ваканции, но България предлага и много други конкурентни възможности за културно-исторически, балнео- и СПА, зимен, голф, кулинарен и още много видове туризъм.
Министър Ангелкова обърна внимание върху конкретни идеи за насърчаване на двустранни срещи между туроператори и представители на бизнеса. За да стимулираме тази тенденция на сближаване, ще помогне и новият механизъм в подкрепа на организираните пътувания към страната ни. Като начало той предвижда провеждане на маркетингови кампании за летен сезон 2020. Във фокуса на механизма попадат четири пазара - Германия, Великобритания, Русия и страните от Вишеградската четворка, която включва и Полша, поясни министър Ангелкова. Тя изрази надежда, че повече туристи ще предпочетат България и през крилата на летния сезон, включително октомври и ноември. Популяризираме България като целогодишна дестинация за четири сезона и с помощта на блогъри и инфлуенсъри. От социалните мрежи зависи много изборът на дестинация за почивка. Важна е и ролята на бизнеса и местните власти и тук присъстват кметове и туроператори, които ще могат да обменят информация в двустранните си срещи, заяви тя.
Д-р Анджейчик изтъкна, че България е сред предпочитаните дестинации за полските туристи. Имиджът на страната Ви у нас е изключително добър и Ви поздравявам за това, подчерта председателят на Полската туристическа организация. Полският бизнес също залага на сътрудничество с блогъри за вътрешния си пазар. Секторът формира около 6% от БВП на Полша, поясни Роберт Анджейчик. Той съобщи също, че през последните две години са се увеличили броят на туристите и на полетите до страната му от далечни дестинации– САЩ, Израел, Япония, Канада, Южна Корея. България като туристически пазар се развива много добре за поляците, има и натрупани през годините традиции, увери още той.
Далечните пазари имат голям потенциал и също представляват интерес за България, допълни министър Ангелкова. Тя акцентира върху тенденцията да се увеличават комбинираните продукти - традиционните морски и зимен туризъм да се съчетават с различни форми на специализиран – СПА и уелнес, културно-исторически, винено-кулинарен.
Роберт Анджейчик покани министър Ангелкова да участва в туристическия панел през април тази година в Люблин, който ще се състои в рамките на инициативата “Три морета”. Международното събитие ще бъде открито от полския президент и България ще има възможност официално да се презентира като дестинация.
Министър Ангелкова припомни, че България има 7 млн. население, а през 2019-а е приела над 9,3 млн. чуждестранни туристи. От създаването на самостоятелно Министерство на туризма до днес техният брой се е увеличил с над 31 на сто, а отрасълът създава около 12 процента от БВП заедно със свързаните индустрии. Нараства броят на висококатегорийните хотели и интересът към тях, което говори, че страната ни предлага продукт с конкурентни качества за все по-висок клас туристи.
Министър Ангелкова прие с благодарност поканата за форума в Полша и на свой ред отправи предложение към събеседника си за участие във второто издание на международния форум за устойчиви инвестиции в туризма в Слънчев бряг. На него се очакват международни финансови институции, представители на световни хотелиерски вериги, експерти от Европейската комисия и др., обобщи министър Ангелкова.