Страшилище, гробница, лунен пейзаж - това са част от епитетите, с които жители на Чоба и Болярино описват 7-километровата отсечка между двете села. Повече от 30 г. тя не е ремонтирана и е осеяна с окопи, които на места са дълбоки по 40 см, а диаметърът им е 1-2 метра.
"Скоро ще се случи непоправимото - ще вземе жертва", категорични се шофьори, на които се налага да минават оттам. Десетки гуми и джанти се въргалят в канавките.
"Ако не го познаваш и караш на по-висока предавка от 2-ра, или колата ти ще се разбие, или ти ще загинеш в някоя яма", казва Стефан Маринов.
През зимата огромните дупки са пълни с вода, а лятото в тях никне трева. Почти няма здраво място. Пропадания, гърбици и кратери се редуват. "Въпрос на време е да стане беля", категоричен е и Димитър Димитров от Белозем. Той твърди, че пътят се ползва, тъй като води към магистрала "Тракия" и до гарата в Белозем.
Отсечката се води общинска пътна мрежа и за нея трябва да се грижат Раковски и Брезово. Те обаче не разполагат с достатъчно средства за основен ремонт. Брезово, в чиито граници пътят е малко по-приличен, разполага с бюджет от 7 млн. лева. По-голямата община Раковски пък е с годишна финансова сметка от 14 млн. лева.
"Заради прехвърляния на топката между двете общини страдаме ние, които пътуваме по него", гневят се в социалните мрежи. "Има ли шанс скоро да "помирише" нов асфалт", пита Надежда Балджиева. А Веселин Михайлов се моли поне да го изкърпят.
"7 млн. лева са нужни за цялостна реконструкция, а ги нямаме. Пътят Болярино-Чоба се ползва от малко шофьори. Разрушен е от преминаваща земеделска техника", коментира кметът на Раковски Павел Гуджеров. Той обясни, че за капиталови разходи в цялата община има цифром и словом 2 млн. лева.