А1 България продължава да расте и през 2019 г., като регистрира увеличение във всички основни бизнес показатели, съобщита от гелекома в сряда. Резултати се дължали на иновации в мобилните и фиксираните услуги.
Приходите от тях се увеличават с 8,7% до 378,5 млн. евро спрямо същия период за 2018 г., а общите приходи нарастват с 9,2% до 486,2 млн. евро, съобщиха от оператора, чийто главен изпълнителен директор е Александър Димитров.
Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация възлиза на 179,4 млн. евро, регистрирайки ръст от 12,5% на годишна база.
Фиксираните услуги регистрират увеличение от 15,2% до 117,9 млн. евро.На този пазар А1 е завършила или работи по над 1891 ICT проекта. Развитието на спортните канали MAX Sport, към които е добавен още един канал и допълнително ексклузивно съдържание, са сред факторите за това. Средният приход от фиксирана линия се е увеличил с 6,1% до 13,3 евро, а броят на клиентите на фиксираните услуги - с 3%.
Приходите от мобилни услуги нарастват с 6,0% до 260,6 млн. евро, а средният приход от абонат - с 9,3% до 5,6 евро. 11,3% е ръстът на телекома от търговията с устройства, като сумата е 99,4 млн.евро.
Компанията разшири своята 4G мрежа до 99% покритие, а 4,5G мрежата покрива 90% от населението или населените места с над 3000 жители. През 2019 г. е осигурено покритие на 4.5G за над 1,7 милиона потенциални нови потребители, а максималната скорост на сваляне на информация достига до 640 Mbps.
А1 започна първа изпитанията на 5G на 1 юли 2019 година, като пусна работеща 5G базова станция от смесен тип и демонстрира едно oт нaй-гoлeмитe пpeдимcтвa нa 5G мpeжaтa - cyпepбъpз мoбилeн шиpoкoлeнтoв дocтъп. По-късно компанията проведе тестове с крайни устройства и направи демонстрации на 5G в гейминга, като организира първия 5G финал по Counter-Strike: GO на финалите на A1 Gaming League, част от изложението Aniventure Comic Con.
Телекомът продължава развитието на своята мрежа и се подготвя за преминаването към петото поколение мобилни мрежи.