Пътници: Искаме големи и комфортни автобуси, както в Стара Загора и Бургас
Безкондукторно таксуване тръгва от понеделник по автобусна линия № 25 в Пловдив, а следващата седмица пътниците сами ще се таксуват и в рейсовете с номера 7 и 113.
Пловдивската управа пристъпва към поетапно въвеждане на новата услуга, която трябваше да заработи на 1 април 2016 г., но заради неизпълнения транспортен проект за 44 млн. лева, все още това не е факт.
"От понеделник пускаме една линия без кондуктори, а в следващите дни ще се разшири обхвата", обяви пред "24 часа" зам.-кметът по транспорта Тодор Чонов. Той не уточни по кои маршрути пловдивчани ще се таксуват сами. Но превозвачите са предупредени да засилят контрола над шофьорите си, като ги задължават да се чекират. Според тях все още голяма част от валидаторите в рейсовете не работят.
Новата местна власт обаче е твърдо решена да направи транспортния проект работещ. Част от представителите на испанската фирма "Индра", които дойдоха в края на миналия месец по настояване на кмета Здравко Димитров, вече си тръгнаха. Но българските представители на испанската компания работели по отстраняване на пропуските.
"Вече е налице сериозен напредък. Информационните табла по спирките дават коректна информация за пристигащите автобуси. Има малки изключение там, където шофьорите не са се чекирали", обясни Чонов.
По думите му отстраняването на пропуските продължавало и по останалите компоненти. "Поръчали сме в спешен порядък резервни части за 10 от паркоматите по спирките. Част от тях са повредени, а други разбити от вандали. От тях гражданите ще могат да си купуват билети", посочи зам.-кметът.
Той увери, че скоро ще бъдат ясни критериите за 8-те линии, за които предстои конкурс през април. Това са 4, 12, 22, 24, 27, 93, 10 и 20. Чонов е категоричен, че по тях няма да бъдат пускани маломерни автобуси, които пловдивчани иронично наричат "щъркели". Новите рейсове трябвало да са от най-висок екологичен клас и да са дълги 9 метра и със 70 места. Те обаче също не са големи, твърдят превозвачи. И подозират, че се готви нов играч да влезе на пазара.
По думите им пътниците предпочитали комфортни и големи рейсове с три врати. А такива били тези със 105 места и дълги поне 12 метра. Хората не искат да се тъпчат и да пътуват един върху друг в пиковите часове сутрин и вечер в малки рейсове, казват шофьори.
"Искаме големи и комфортни рейсове. Идете в Стара Загора и Бургас, където градският транспорт е общински, и вижте в какви големи автобуси возят", казват пловдивчани.