Според филантропа “Фейсбук” трябва да му се вземе, защото работел за Тръмп
Марк Зукърбърг не трябва да бъде оставен да контролира фейсбук.
За това настоява милиардерът филантроп Джордж Сорос в колонка във в. “Ню Йорк таймс”. Според него позицията на социалната мрежа по отношение на политическите реклами е помогнала за избирането на Доналд Тръмп за президент. Сорос, който е отявлен противник на Тръмп, твърди още, че интересите на президента и на 35-годишния милиардер съвпадат - “на президента в печеленето на избори, а на Зукърбърг в правенето на пари”.
Зукърбърг и оперативната шефка на “Фейсбук” Шерил Сандбърг трябва да пуснат контрола над мрежата и ако е необходимо, да бъдат принудени да го направят, смята Сорос.
“Те следват един-единствен водещ принцип - да максимализират печалбите независимо от последиците.” В колонката си милиардерът допълва тезата си от Давос, че “съществува операция по неформална взаимопомощ между Тръмп и “Фейсбук”.
През януари м.г. Сорос нарече “Фейсбук” и “Гугъл” заплаха за обществото с пагубни последици върху демокрацията.
В колонката си Сорос развива позицията си, че “Фейсбук” има значителна роля за избирането на Доналд Тръмп като президент през 2016 г. и може да го направи отново през 2020 г.
Филантропът смята, че “Фейсбук” ще помага на Тръмп при преизбирането му, а Тръмп ще защитава социалната мрежа от атаки на регулаторите.
В специално изявление обаче компанията на Зукърбърг отрече категорично да има привилегировани връзки с президента. “Твърдението, че сме свързани с някоя политическа личност или партия, противоречи на принципите ни”, заявиха от “Фейсбук”.
Но Сорос привежда доказателства. През 2016 г. “Фейсбук” предоставил на Тръмп опитни професионалисти, които са му помогнали за провеждането на кампанията му, докато съперничката му от демократите Хилари Клинтън отказала да включи специалисти от “Фейсбук” в екипа си.
Милиардерът припомня, че Зукърбърг и Тръмп са се срещали лично в Овалния кабинет през септември 2019 г. “Освен това решението на “Фейсбук” да не изисква проверка на фактите, за да рекламира политически кандидати през 2020 г., отвори вратите за фалшиви, манипулативни, екстремистки и подстрекателни заявления”, пише още Сорос и подчертава, че всичко това е лошо за демокрацията.