Бурни спорове колко са нощували в Пловдив през м.г. съпроводиха гласуването на 531 437 лева в програма "Туризъм". Най-голямото перо - 142 557 лева, е за реклама. "Издаването на брошури е отживелица, нека са търсят по-модерни начини за привличане на посетители", препоръча съветникът от НФСБ Слави Георгиев.
Най-разгорещени дебати се водиха за това колко души са спали и яли в града през миналата година. Според зам.-кмета Пламен Панов "адски много чужденци са посетили Пловдив". Имало известен спад, но той бил и на национално ниво. По думите му нощувките са били 509 272. "Турист е този, който е пренощувал в дадено място", посочи Панов.
"Не сме доволни от това, което се случи с туризма през 2019 г. Бившият кмет обещаваше 2 млн. посетители Резултатът е плачевен", каза Николай Радев от БСП. Колегата му от ВМРО Стефан Послийски припомни, че са предупреждавали за този спад. "Ако ще разчитаме на ученически туризъм, където децата си носят семки и бонбонки, както и на пенсионерски екскурзии, където възрастните посетители хапват собствените си сандвичи, разглеждат набързо и си тръгват, това няма да вдигне приходите в града", категоричен е войводата. Той препоръча да се прави реклама чрез хилядолетната история на града. "Къде са траките? Къде е легендата? Дайте да я направим. Кой ще дойде да гледа модерни инсталации", попита Послийски.
В крайна сметка съветниците одобриха програмата и заложените средства в нея. Част от тях отиват за участие в туристически борси, за финансиране на прояви като Панаир на занаятите, Вино и гурме и т.н.