Първо ще създадем условия и след това рестрикции, допълни той
На този етап не сме готови да въведем крайната мярка за ограничаване на старите дизелови автомобили в Пловдив.
Това обяви пред "24 часа" зам.-кметът по транспорта Тодор Чонов. В София вече е представена идея за програма, която предвижда въвеждане на зони, в които цапащите коли няма да влизат. Умуват също така да ги ограничат и в центъра на столицата.
"Не сме създали условия за хората, преди да ги забраним", обясни Чонов. Той допълни, че разглеждат генералния план за транспорта в Пловдив и обмислят създаване на буферни паркинги, където хората да си оставят автомобилите и да ползват градския транспорт. От една страна това ще намали задръстванията, които задушават града, а от друга - въздухът ще е по-чист.
"Но е факт, че в Европа вече има такива рестрикции и рано или късно и при нас ще се случат", убеден е зам.-кметът. В Неапол например не можеш да влезеш с кола, произведена преди 2003 г.
Според пловдивския зам.-кмет правилният път е най-напред държавата да ограничи вноса на стари коли, а след това на местно ниво общините да преценят кои точно автомобили най-много замърсяват въздуха.
Данъкът за коли в Пловдив е намален с 10% за коли с екологичен клас евро 5, 6 и EEV. За останалите са запазини старите ставки.