Петима представители от висшия мениджмънт на испанската фирма "Индра", която прибра 20 млн. лева от Пловдив, но електронната й система в транспорта четвърта година не работи, дойдоха в града на тепетата, но се скриха от медиите. "Казаха, че нямат право да дават изявления. Били силно обезпокоени от нарушаване на техния имидж", обясни кметът Здравко Димитров.
В продължение на час и половина той и заместникът му Тодор Чонов разговаряха с екип, начело Оскар Сурон, шеф на "Транспортни проекти" за Европа.
"Висшето ръководство на "Индра" не знаеха за проблема в Пловдив. Поеха ангажимент да реагират и да изпратят екип специалисти до края на месеца. Не знаеха например, че има проблем с електронната система за таксуване, за невярната информация по таблата на спирките, за неработещите устройства за покупка на билети и карти", каза Здравко Димитров.
Двете страни констатирали, че през годините е липсвала комуникация община - изпълнител.
Шефовете на "Индра" обещаха да пратят специалисти от трето ниво, които решават най-сложните проблеми, допълни Тодор Чонов.
На срещата е присъства и Борислав Кръстев, под чието ръководство от страна на общината беше реализиран проектът за 44 млн. лева. Той обясни, че шофьорите на градските автобуси били виновни за неработещата електронна система.
Попитан защо е подписал протоколите, че проектът е изпълнен, той отговори, че никой не го е накарал. "Подписах, защото видях, че работи системата", отвърна Кръстев.
"285 автобуси са оборудвани с по 16 устройства всеки. На всяка от 400-те спирки в Пловдив има информационни табели. Големият процент превозни средства са оборудвани", посочи зам.-кметът Тодор Чонов.
И той останал с впечатление, че шефовете на "Индра" не са наясно с проблемите в Пловдив. Била им е спестявана информация от техните представители в България.
Според договора, подписан между община Пловдив и "Индра" изпълнителят е длъжен до края на т.г. да отстрани всички пропуски. Дотогава е в сила гаранцията, която е в размер на около 500 000 лева.
Нито един от 41 монтирани паркомата по спирките за покупка на билети и карти не работи. "Подадохме им информация за това, близо месец нямахме отговор. Тази сутрин установихме, че само два действат", допълни Чонов.
Борислав Кръстев: Получихме награда за транспортния проект
- Г-н Кръстев, защо подписахте всички протоколи и твърдяхте, че всичко е наред? Кой ви накара?
- Никой не ме е карал. Подписах, защото видях, че системата работи.
- Къде видяхте това?
- Не съм съгласен, че не работят.
- И табелите по спирките ли дават вярна информация?
- Има причини да не отчитат правилно. Ако си вземете мобилен телефон и го изключите, следва ли да предявя претенции към мобилния оператор, че не мога да се свържа с вас.
- И твърдите, че всичко е наред?
- Стоя зад всяко свое действие и съм готов да поема своята отговорност.
- Как?
- ( Няма отговор - б.а.)
- Уведомявахте ли "Индра" за нейните пропуски?
- Всеки констатиран проблем е предаван по надлежния ред. "Индра" е сложна фирма откъм комуникация. Но искам да кажа, че е голяма заслугата на сегашния кметски екип, който успя да извика ръководството й и проведе тази среща.
- А вие навремето къде водихте проверяващите, за да им покажете как работи системата?
- В центъра за управление на трафика. Минаха и по няколко кръстовища. Получихме награда за това.
- Каква заплата получавахте като ръководител на Транспортния проект?
- Не помня. Правете разлика между бюджетна сума, заплата и получено възнаграждение.
- Говори се за 2800 лв. на месец.
- Крайната сума беше 1300-1400 лева.
- Обяснете ясно - защо не работи системата?
- Има няколко причини. Първата е дефекти в устройствата монетен апарат за покупка на билети и валидатор за карти. Автобусът като тръгва, шофьорът често забравя да се регистрира. И оттам системата се обърква. Когато това е масова практика изисква ресурс и време за отстраняване.
/Използвани са въпроси и на други медии/