Заявка за регистрация на търговска марка "Франкофоли" е подадена в Патентното ведомство, разбра наш репортер.
Преди 5 г. в Благоевград бе възстановен фестивалът "Франкофоли", а наскоро стана ясно, че шестото издание вероятно за първи път няма да е в Благоевград, а в София през юни. Това стана след разменени упреци между бившата и настояща кметска управа. Новият кмет Румен Томов изнесе данни, според които за двудневния фест през 2019 г. общината е дала 1,7 млн. лв., въпреки че договорът с френските организатори е бил на стойност 460 хил. лв. без ДДС. Бившият зам.-кмет по културата Христита Шопова отхвърли обвиненията за преразход и бе категорична, че за всичко има документи.
За петте издания на фестивала, на който гостуваха известни изпълнители, и който събираше десетки хиляди зрители, община Благоевград възлагаше организацията на частното френско продуцентско дружество "Франкофоли", притежател на ексклузивните права на експлоатация на този формат. "Франкофоли" е филиал на друго френско дружество C2G с капитал от близо 4 млн. евро, което е собственик на френската и международна марка "Франкофоли", и се представлява от президента Жерар Пон.
В края на 2019 г. бившият кмет Атанас Камбитов обяви, че е посрещнал своя "скъп приятел" Жерар Пон у нас и с него начертали "бъдещи проекти". Малко след това стана ясно, че фестът се мести в София.
Почти по същото време, на 17 декември в Патентното ведомство е подадена заявка за регистрация на словесна марка "Франкофоли". Заявителят не е публикуван, но е от София. Марката ще важи за апарати и инструменти за възпроизвеждане на звук и изображения, магнитни записващи средства,звукозаписващи дискове, фотографии, баджове, реклама, набиране на спонсори с търговска цел, радиокомуникации, информационни агенции, продукция на шоу програми, филми и видео филми, публикуване на книги, списания, вестници, радио и телевизионни развлечения, организиране и провеждане на конференции, конгреси и изложби с културна и образователна цел.
Очаква се от Патентното ведомство да излязат с решение за вписване на търговската марка, както и да стане ясно кой е заявителят.