Паричните обезщетения за временна неработоспособност и майчинство са най-честите теми, по които хората се обръщат за съвет или информация към Контактния център на Националния осигурителен институт (НОИ). Това показва статистика на институцията за тематичната структура на телефонните запитвания през 2019 г., съобщиха от пресцентъра на НОИ.
От създаването си в средата на 2012 г. Контактният център на НОИ е обработил близо 1,3 милиона обаждания, само за миналата година те са 165 945. Повече от половината от тях (54 на сто ) са именно по въпроси, свързани с правото за получаване на парични обезщетения за временна неработоспособност и майчинство.
Общо 31 процента от обажданията на единния телефонен номер 0700 14 802 се отнасят до пенсиите, други 10 на сто касаят обезщетенията за безработица. Останалите 5 процента от запитванията са разпределени между други теми от компетентността на НОИ, като най-сериозен е интересът към електронните услуги на института и условията за ползване на паричната помощ за профилактика и рехабилитация.
Статистиката показва още, че над 87 процента от търсещите информация по телефона го правят в лично качество, а едва 13 на сто се обаждат като служебни лица. През 2019 г. чрез Контактния център на НОИ са подадени и 9 сигнала за злоупотреби с фондовете на държавното обществено осигуряване (ДОО).