Заедно със столичния кмет Йорданка Фандъкова Кристиан Кръстев представи нова електролиния от "Слатина" до Симеоновския лифт
Допитвания по спорни теми, виртуална приемна, ново разписание за градския транспорт и повишаване пропускливостта по най-натоварените кръстовища в София - това са първите задачи, които си поставя новият зам.-кмет по транспорта Кристиан Кръстев.
Заедно със столичния кмет Йорданка Фандъкова той представи новата електролиния - 123, която ще започне да обслужва пътници от 17 януари. Тя ще свързва "Слатина" със Студентски град и Симеоновския лифт.
"Хората трябва да знаят, че София е проектирана за много по-малко жители, а транспортната инфраструктура - за 3 пъти по-малко коли. Затова нека всички да спазваме правилата, да се дисциплинираме. Булевардите не са място за паркиране. Вече обсъждаме варианти за изграждане на още паркинги, включително и чрез публично-частно партньорство, разширяване на зелената зона и мерки, с които да повишим пропускливостта по някои кръстовища", обясни Кръстев.
При кръстовището на булевардите "Тодор Каблешков" и "България" например щели да се увеличат лентите за изнасяне на трафика от бул. "Т. Каблешков", за да не се получава тапа. Ново регулиране ще се прави и на кръстовището на булевардите "Панчо Владигеров" и "Царица Йоана". Кръстев има идея и да се разширят лентите по бул. Евлоги и Христо Георгиеви" за включване към бул. "Цариградско шосе", зюа да се намали чакането.
До месец Кръстев щял да стартира виртуална приемна, за да улесни комуникацията с гражданите. Той щял да организира и допитвания по спорни или непопулярни мерки - например дублиране на линии на градския транспорт, разширение на зелената зона и др.
"Отворен съм за всякакви идеи и предложения. Всичко, което правим в сферата на транспорта, ще се обявява предварително, за да може хората да знаят и да са наясно", заяви Кръстев.
Нови разписания за градския транспорт, намаляване на интервалите и пускане на довеждащ транспорт пък са задачите, които Фандъкова постави на Кръстев.
"Вече имаме три електролинии. До края на февруари ще пуснем още 2. В програмата ми за този мандат предвиждаме пускане на 10 електролинии и до края на 2021 г. електроавтобусите трябва да са 20% от градския транспорт в София", каза Фандъкова.
Тя опроверга твърденията, че електробусите нямат място в столичния градски транспорт, като цитира данни за 1 г. употреба на първите електробуси. Разходът на дизелов автобус е 100 литра гориво за 100 км, 60 литра - за газов автобус и 16 литра - за електробус. "Разликата е чувствителна, а инвестицията се връща много бързо", заяви столичният кмет.